69730955-4CDA-4E6D-AB1B-3C6BB4C72ECF

دکتور عبدالله عبدالله: بهانه‌ای برای ادامه جنگ وجود ندارد

به گزارش آژانس خبری فرحت،دکتور عبدالله عبدالله،رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان میگوید:بهانه‌ای برای ادامه جنگ وجود ندارد.

دکتور عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی امروز (سه‌شنبه، 4 جوزا) با شماری از اعضای مذاکره کننده‌ی افغانستان، در قصر سپیدار دیدار کرد.

اعضای هیأت مذاکره کننده در مورد آخرین پیشرفت‌ها و تحولات نشست دوحه گزارش دادند و از ادامه‌ی گفت‌وگوها طی روزهای آینده سخن گفتند.

آنان یک‌جانبه‌گرایی و بهانه‌جویی طالبان را مانع اصلی به نتیجه رسیدن مذاکرات عنوان کرده،افزودند که این گروه تمایلی به رسیدن به توافق صلح نشان نمی‌دهند. و طالبان حاضر نمی‌شوند روی موارد اختلافی بحث کنند، بلکه از میز مذاکره فرار می‌کنند.

دکتور عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی با قدردانی از تلاش‌های هیأت مذاکره کننده گفت که آنان از کثرت و تنوع مردم افغانستان به خوبی نمایندگی کرده و اراده مردم افغانستان را برای پایان جنگ و رسیدن صلح پایدار به اثبات رسانیده‌اند.

رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی افزود: برای گفت‌وگوهای صلح اجماع داخلی شکل گرفته و همزمان بسیج‌ مردمی در حمایت از نظام و دستاوردهای دو دهه اخیر وجود دارد.

دکتور عبدالله عبدالله از کشور قطر به خاطر میزبانی نشست صلح افغانستان قدردانی کرد و گفت که جامعه‌ی جهانی و کشورهای منطقه طرفدار تحقق صلح پایدار در افغانستان هستند.

وی تاکید کرد،که با خروج قوای خارجی از کشور بهانه‌ای برای ادامه جنگ به تحریک طالبان باقی نمانده است.

فرحت صدیقی
فرحت نیوز/کابل