17406DA0-C377-456D-8CC3-A6F946BB60B8

ولسوالی جلریز در چند قدیمی سقوط قرار گرفت

به گزارش آژانس خبری فرحت،منابع محلی ولایت میدان وردک در نزدیکی کابل پایتخت افغانستان میگویند:این ولایت در حال از دست دادن حاکمیت اش از سوی حکومت بدست طالبان است.

خلیل یادگاری ولسوال جلریز ولایت میدان وردک به فرحت تاید میکند،که بامداد امروز چهار شنبه«۱۹ثور» طالبان مسلح از چندین استقامت بالای مقر ولسوالی حملات شانرا آغاز کردند.

بگفته ی آقای یادگاری،تاکنون نیروهای امنیتی با طالبان درگیر هستند،اما با آنهم طالبان مسلح چند پاسگاه نیروهای امنیتی را تصرف کردند.

وی تاکید میکند،دو پاسگاه مهم نیروهای امنیتی هنگران و سنگلاخ که راه مواصلاتی ولسوالی جلریز را با مرکز وصل میکند بدست طالبان افتاده و راه مسدود شده است.

این مقام ارشد جلریز،از حکومت مرکزی شاکی است و میگوید:اگر به نیروهای امنیتی مستقر در آن ولسوالی کمک از طریق هوا نرسد ممکن تا نیم ساعت دیگر ولسوالی بدست طالبان سقوط کند.

یک منبع امنیتی نیز به فرحت میگوید:پاسگاه هنگران در ساحه ی سنگلاخ،و پاسگاه عظم که در آن تاکنون یکتن از نیروهای امنیتی کشته شده و پاسگاه شمس که در نزدیک بازار ولسوالی جلریز است بشدت بالای آن درگیری جریان دارد.

بگفته منبع،پاسگاه خروتی که سه نفر با فرمانده آن تسلیم طالبان شده بودند از سوی آنان به قتل رسیدند.

این منبع،می افزاید که نیروهای امنیتی با کمبود مهمات مواجه هستند و بجز واگذاری پاسگاه ها چاره ی دیگر ندارند.

طارق آرین سخنگوی وزارت داخله حاضر نشدند در این مورد با ما صحبت کند.

روح الله احمدزی،سخنگوی وزارت جنگ«دفاع» افغانستان نیز به تماس های ما پاسخ نداد.

این درحالیست که روز گذشته تعدادی از نیروهای خاص طالبان «قطعه سرخ» آنان در حومه های ولسوالی نرخ ولایت میدان وردک تجمع کرده بودند.

طالبان مسلح همچنان در این مورد ابراز نظر نکرده است.

احسان الله صدیقی
فرحت نیوز/کابل