5A628803-DF22-40B1-A991-C1183D0D81D9

افزایش در آمار قربانیان سیلاب ها در افغانستان

به گزارش آژانس خبری فرحت،وزارت ضد حوادث طبیعی میگوید: سیلاب های اخیر، به ویژه از «تاریخ ۱۲ ثور»تا امروز ۱۴ است،(طی دو روز گذشته) تعدادی از ولایات شاهد بارنده گی و سیلاب ها بوده است.

احمد تمیم عظیمی سخنگوی وزارت ضد حوادث در یک مصاحبه اختصاصی به فرحت گفته است،در ولایات مختلف کشور از تاریخ ۱۱ ماه جاری این بارندگی آغاز و در برخی ولایات سبب سیلاب ها مدهش شده است.

بگفته ی آقای عظیمی،این سیلاب ها شامل ۹ ولایت: بدخشان ، غور ، میدان وردک ، بامیان ، بغلان ، سمنگان ، دایکندی ، هرات ، خوست ، کشور می شود.

در نتیجه این سیلاب ها مجموعا تعداد ۳۲ نفر شهید، و ۱۰ تن مفقود الاثر است ۶۴ خانه به گونه کلی تخریب و ۲۵۶ خانه به گونه قسمی تخریب و ۴۰۵ فامیل در نتیجه این سیلاب ها بیجاه‌ شدند.

آقای عظیمی می افزاید، بیشترین تلفات را همین امروز سه شنبه «تاریخ ۱۴ثور» ولسوالی ادرسکن ولایت هرات دارد که از میان این ۳۲ تن شهید ۲۴ تن مربوط به ولایت هرات می شود.

تعداد ۳۰۰ فامیل بی جا شده ، از سیاه کوه ولسوالی پشت کوه ولایت هرات،۷۵ فامیل بیجاه شده از چهار قلعه ولسوالی زیر کوه،تعداد سه فامیل بیجاه شده در ولایت خوست است.

همچنان از میان این ۳۲ تن شهید سه تن مربوط به ولایت سمنگان می شود که در نتیجه واژگون شدن ده عراده موتر در ولسوالی دره صوف این ولایت دیروز اتفاق افتاده است.

دو تن شهید در اثر سرازیر شدن سیلاب ها در ولایت غور ، اتفاق افتاده است.

بر هر شهید مبلغ مبلغ ۵۰۰۰۰ افغانی توضیع و بر مجروحین مبلغ ۲۵۰۰۰ افغانی توضیح می‌شود.

در اثر شدت این سیلاب ها ده تن مفقود الاثر است که تیم های تخنیکی تلاش دارند تا اجساد آنان را از زیر آواره ها بیرون بکشند.

در همین حال،به خانه های که به کلی تخریب شده مبلغ ۳۰۰۰۰ افغانی و هم چنان کمک های غیر نقدی شامل مواد غذای و غیر غذای است نیز توزیع میگردد.

عبدالباسط عزیزی
فرحت نیوز/کابل