EA34CA1F-095C-400E-9899-53BED04A44B2

معرفی والی جدید فاریاب باواکنش تند مارشال دوستم روبرو شد

به گزارش آژانس خبری فرحت،مارشال عبدالرشید دوستم معاون پیشین ریاست جمهوری و مردم ولایت فاریاب در شمال افغانستان در پیوند به تقرر والی جدید این ولایت واکنش نشان داد.

امروز جمعه «۳ثور»صد ها باشنده فاریاب در یک گردهمایی بزرگ در منزل حشمت الله آرمان وکیل منتخب مردم در پارلمان در برابر تصمیم دولت بخاطر گزینش«محمد داوود لغمانی»والی جدید این ولایت واکنش نشان دادند.

باشنده گان فاریاب ،سران احزاب سیاسی بشمول حزب جنبش ملی اسلامی،حزب جمعیت اسلامی و بزرگان قومی از تقرر محمد داوود لغمانی به حیث والی فاریاب انتقاد کرده گفتند، که ما اجازه نمیدهیم در برابر مردم این ولایت بی عدالتی صورت گیرد.

آنان خطاب به رییس جمهور می گویند: در پیوند به تصمیم اش تجدید نظر نماید چون در شرایط کنونی دوکتور «نقیب الله فایق»گزینه خوب در بخش تمثیل حکومتداری خوب و تامین اتحاد و اتفاق میان مردم می باشد.

ازسوی هم مارشال عبدالرشید دوستم معاون پیشین ریاست جمهوری و رهبر حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان در یک تماس تلفنی از تقرر داوود لغمانی به صفت والی جدید فاریاب انتقاد نموده گفت، در این مورد با وی هیچ گونه مشوره صورت نگرفته ومن مخالف معرفی والی جدید فاریاب هستم.

مارشال دوستم همچنان گفت، اجازه نمیدهم در برابر مردم فاریاب بی عدالتی صورت گیرد در صورتیکه دولت به تصمیم اش تجدید نظر نکند اعتراض های مدنی علیه دولت را راه اندازی می کند.

وی از مردم فاریاب خواست اجازه ندهند «محمد داوود لغمانی» والی جدید این ولایت معرفی و آغاز بکار نماید.

دوکتور «نقیب الله فایق» از سه سال بدینسو به صفت والی ولایت فاریاب ایفای وظیفه می نماید که در بخش تامین امنیت ، مبارزه با فساد اداری، جلب کمک ها،بازسازی،معارف ،ورزش،حضور زنان در حکومت،آزادی بیان و سایر بخش ها مردم از کار کرد های وی رضایت دارند.

اصلیه احمدزی
فرحت نیوز/شمال