447B1D6A-79EF-4093-9D65-1F68E35F6B10

قرار است «۱۴۷» میلیون دالر امریکایی به افغانستان کمک شود

به گزارش آژانس خبری فرحت،هیئت صندوق بین المللی پول با نشر خبرنامه ای از تکمیل نخستین دور ارزیابی برنامه جدید تمدید تسهیل کریدت (ECF) برای افغانستان خبر داده و آنرا موفقانه توصیف نمودند.

اجمل احمدی سرپرست رییس،د افغانستان بانک میگوید:قرار است این گزارش جهت بازنگری و منظوری در ماه جون «2021»میلادی به بورد اجرائیوی صندوق بین المللی پول پیشکش گردد که در پی آن کمک «۱۴۷» میلیون دالر امریکایی را به افغانستان در قبال خواهد داشت.

بگفته ی آقای احمدی،تیم ارزیابی صندوق بین المللی پول تحقق تعهد افغانستان در قبال ایجاد اصلاحات ساختاری اقتصاد افغانستان را با مقامات افغانی به بحث گرفته است.

وی می افزاید،که از عملکرد افغانستان در عرصه مدیریت محتاطانه برنامه های اقتصادی کشور در شرایط چالش برانگیز حاکم بخصوص در جریان قرنطین ناشی از شیوع وایروس همه گیر کرونا و همچنان پیشرفت های خوب در زمینه استحکام نظام مالی افغانستان توصیف بعمل آوردند.

اجمل احمدی، با اشاره به ارزیابی موفقانه افغانستان از سوی صندوق بین المللی پول در امر اصلاحات مالی و اقتصادی، تعهد می سپارم تا در زمینه ثبات اقتصاد کلان، اصلاحات سکتور مالی و بانکی، مدیریت موثر ذخایر ارزی وازدیاد آن، مبارزه علیه جرایم مالی، پولشویی و تمویل تروریزم، مبارزه با فساد اداری و تقویت سکتور خصوصی بمنظور ایجاد کار و رشد اقتصادی افغانستان بیشتر از پیش تلاش نمایم.

فرحت صدیقی
فرحت نیوز/کابل