74C2CA4B-CD04-4770-85E6-A40080DCE30D

۳۱۸ستاژر در دادگاه عالی سه سال میشود بی سرنوشت هستند

به گزارش آژانس خبری فرحت،تعدادی از دانشجویان بخش ستاژ قضا مدعی هستند که سه سال قبل از امروز دادگاه عدلی افغانستان برنامه ثبت نام «ستاژقضایی» را آغاز کردند و تا کنون درس های آن آغاز نشده است.

ذکرالله «ظهر»یکی از این دانشجویان بخش ستاژ دادگاه عالی است میگوید:سه سال میشود که پروسه ستاژ آغاز شد و ثبت نام را در اواخر سال ۹۷ آغاز و به تعداد تقریبا ۱۰ هزار نفر در آزمون دور اول اشتراک کردند.

بگفته ی آقای ظهیر،بعدا آزمون تحریری در سال ۹۸ توسط کمیته مشخص کانکور اخذ گردید و‌ به تعداد ۶۰۰ نفر مطابق طرزالعمل در درو اول موفق گردیدند.

در اخیر (در سال ۹۹ ) آزمون تقریری را گرفتند و به تعداد ۳۱۸ نفر در این آزمون «تقریری» و پروسه تجدید نظر به دور ۳۱ ستاژ قضا راه یافتند.

این راه یافته ی ستاژ قضا علاوه می‌کند،مرحله آخرین آزمون مدت شش ماه میشود که نتیجه ی آزمون تقریری اعلان گردیده و پروسه ای استخدام ستاژران هم تکمیل شده و در زمینه ای آغاز دروس مان هیچ گونه اقدام عمل نشده است.

وی دادگاه عالی را به سهل انگاری متهم کرده میگوید: ۳۱۸ نفر ستاژر طی ۳ سال اخیر در یک سر درگمی مطلق قرار دارند و هیچ سر نوشتی برای شان در نظر گرفته نشده است.

ظهیر اضافه می‌کند،نمیدانم که به کجا و به کی مراجعه کنیم تا صدای مان شنیده شود.چندین بار‌به دادگاه عالی مراجعه کردیم اما پاسخ قناعت بخش بما داده نشده است، و به خواست های مشروع ستاژران جوابگو نیستند.

در همین حال منبعی در دادگاه عالی در واکنش به گفته های آنان گفت:این پروسه یک پروسه اختصاصی است و بزودی دروس آن آغاز خواهد شد.اما وی زمان آغاز آنرا مشخص نکرد.

احسان الله صدیقی
فرحت نیوز/کابل