EA125260-2260-4904-AC90-C93E67D9D47E

وزارت «زراعت»: ۲۷۴زن در کشور تحت برنامه آموزشی قرا گرفته است

به گزارش آژانس خبری فرحت،مسولان در وزارت کشاورزی«زراعت» افغانستان در گرامیداشت از هشتم مارچ«روز زن» از تحت پوشش قرار دادن ۲۷۴ تن از زنان در برنامه های آموزشی خبر داده است.

شیرشاه امیری، معین وزارت کشاورزی آبیاری و مالداری، میگوید:در پنجسال گذشته بیشتر از ۲۷۴ هزار زن در سراسر کشور تحت پوشش برنامه های آموزشی کشاورزی«زراعتی» قرار گرفته اند.

هشت مارچ در حالی در بزرگ شهر های افغانستان تجلیل می‌شود که خشونت ها در این کشور روز بروز رو به افزایش است.

درهمین حال کمیسیون مستقل حقوق بشر در ده ماه امسال بیش از ۳۴۰۰ مورد خشونت علیه زنان را ثبت کرده است.یافته‌های این کمیسیون نشان می‌دهند که خشونت‌های جسمی به ویژه لت و کوب، قطع اعضای بدن و قتل زنان رایج‌ترین نوع خشونت بوده اند.

کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان بتاریخ (۲۶ نوامبر) آمار تازه از موارد ثبت شده خشونت در برابر زنان در افغانستان را نشر کرده است.

یافته های کمیسیون مستقل حقوق بشر نشان می دهند هنوز هم زنان در این کشور با خشونت های گوناگون جسمی، جنسی، اقتصادی، لفظی، روانی و سایر انواع خشونت رو به رو اند.

از ماه جنوری تا ماه اکتوبر سال ۲۰۲۰ میلادی ۳۴۷۷ مورد خشونت علیه زنان از سوی این کمیسیون ثبت شده است.

این رقم هرچند نسبت به سال ۲۰۱۹ یازده درصد کاهش را نشان می دهد، اما کمیسیون به این باور است که احتمال می‌رود این کاهش ناشی از عدم دسترسی زنان به نهادهای عدلی و قضایی، گسترش نا امنی ها و قرنطین ناشی از ویروس کرونا باشد.

احسان الله صدیقی
فرحت نیوز/کابل