4231E6FC-6CAC-44C0-86FA-6583FBF5C15B

کار احداث فاز اول پروژه مساعدت در کابل آغاز می گردد

به گزارش مرکزی آژانس خبری فرحت،مسوولان در وزارت شهر سازی از آغاز کار احداث فاز اول پروژه مساعدت جمهوری خلق چین به مثابه یکی از مهمترین پروژه های حکومت افغانستان و چین در شهر کابل خبر داده است.

حشمت الله ناصری سخنگوی وزارت شهر‌سازی می‌گوید:فاز اول این شهرک در مساحت مجموعی بیش از 21 هکتار زمین در ساحه دارالامان شهر کابل به هزینه 71 میلیون دالر کمک بلاعوض جمهوری خلق چین اعمار می گردد.

در مراسمی که به همین مناسبت امروز(اول ماه میزان) در ارگ ریاست جمهوری برگزار شد، قرار داد اعمار فاز اول این شهرک فی مابین وزارت شهرسازی و اراضی و شرکت خصوصی تطبیق کننده پروژه به امضاء رسید که بر اساس آن قرار است کار زیربنا سازی و ساختمان سازی فاز اول شهرک متذکره در مدت 40 ماه تکمیل و به بهره برداری سپرده شود.

بگفته ی ناصری،در فاز اول این شهرک، 56 بلاک رهایشی پنج منزله شامل 1400 واحد مسکونی در نظر گرفته شده که از مجموع 1400 واحد مسکونی، 280 اپارتمان چهار اتاقه، 560 اپارتمان سه اتاقه، 560 اپارتمان دو اتاقه می باشد.

احداث سرک ها و پیاده رو ها عصری، ایجاد سیستم قطره یی آب برای سرسبزی، پارکینگ وسیع، سیستم عصری مدیریت فاضلاب و تصفیه خانه، شبکه های منظم آب و برق، نصب انترنت و سیستم های ارتباطی، ایجاد ذخایر آبی، سیستم منظم گرمایش جداگانه برای هر واحد مسکونی، ساحه سبز، پارک های تفریحی و اجتماعی و ساحات تجارتی و خدماتی از موارد در خور توجه در پلان تفصیلی فاز اول این شهرک می باشد.

با تکمیل فاز اول این پروژه، واحد های مسکونی به مامورین خدمات ملکی توزیع خواهد شد و تحقق این پروژه گام مهمی در راستای رسیده گی به مشکلات مسکن گزینی و رشد اقتصادی و اجتماعی باشنده گان شهر کابل و همچنان تشویق سکتور خصوصی و نهاد های تمویل کننده غرض سرمایه گذاری در این نوع پروژه ها می باشد.

تفاهمنامه همکاری میان افغانستان و چین بتاریخ 3 نوامبر سال 2015 میلادی به امضاء رسید که بر اساس این تفاهمنامه چین بر اعمار ده هزار واحد مسکونی در کشور تعهد سپرد.

کار تصفیه و تثبیت حق مالکیت زمین مورد نظر و پلان تفصیلی فاز اول این شهرک از سوی وزارت شهرسازی و اراضی تکمیل و پروژه غرض طی مراحل تدارکاتی به اداره تدارکات ملی راجع گردید که خوشبختانه مراحل تدارکاتی فاز اول این پروژه بعد از ارزیابی اسناد و مدارک، بتاریخ 27 ثور سال جاری از سوی کمیسیون تدارکات ملی منظور گردید.

شوکت علی ظفری

فرحت نیوز/کابل