B32E643E-3907-4920-AB65-CF664F4AD030

آمریکا چهار بال هواپیمای جنگی به ارتش ملی افغان کمک کرد

به گزارش مرکزی آژانس خبری فرحت،مقامات ارشد وزارت دفاع ملی از اهدای چهار بال هواپیمای جنگی A-29 توسط ایالات متحده امریکا به قوای هوایی افغانستان خبر می‌دهد.

4 فروند هواپیمای جنگی A-29 توسط ایالات متحده امریکا امروز پنجشنبه (۲۷سنبله) با حضور اسدالله خالد سرپرست وزارت دفاع ملی، دگرجنرال عبدالفهیم رامین فرمانده قوای هوایی افغانستان و دگرجنرال “دیدریک” فرمانده سیستیکا (فرماندهی مشترک انتقال امنیت برای افغانستان) در قول اردوی هوایی اینکشور  به قوای هوایی افغانستان، سپرده شد.

0B6977AA-DB19-4D4C-BCCE-D814E20C3C14

اسدالله خالد،از ایالات متحده امریکا، ناتو و کشورهای که در تمویل و تجهیز و آموزش نیروهای ملی دفاعی و امنیتی کمک و همکاری کرده اند، اظهار سپاسگزاری نموده و تاکید کرد که این کمک و همکاری ها تا زمانی به نیروهای ملی دفاعی و امنیتی افغانستان ادامه پیدا خواهد کرد که تروریزم در افغانستان و منطقه ریشه کن شود.

آقای خالد افزود،با توجه به گفتگوهای صلح میان طالبان و حکومت افغانستان، اظهار امیدواری کرد که این گفتگوها به تامین صلح در افغانستان بی انجامد، اما گفت: متاسفانه دشمن (طالبان) جنگ شان را افزایش داده اند و هنوز هم خون افغان ها را می ریزند؛ اما به صراحت اطمینان می دهم که پیروزی دشمن از راه جنگ، خواب است و خیال است و جنون.

F3604FD9-1F7C-4353-8E6B-CF413F6E4F3D
وی علاوه کرد،نیروهای ملی دفاعی و امنیتی از افغانستان و دست آوردها و ارزش ها افغان ها با تمام قوت و توان مستقلانه دفاع خواهند کرد.

دگرجنرال عبدالفهیم رامین فرمانده قوای هوایی این کشور گفت: ظرفیت و توانایی قوای هوایی افغانستان امروز تا به سطح بلند رفته است که حملات مستقلانه طرح، پلان و اجرا می کنند.

همچنان، دگرجنرال دیدریک فرمانده سیستیکا گفت: این کمک ها نشان دهنده ی تعهد پایدار امریکا و ناتو برای کمک و همکاری با نیروهای ملی دفاعی و امنیتی افغان است.

هواپیماهای جنگی A-29 یا سوپر توکانو مساعد با جغرافیا و اوضاع جوی افغانستان بوده، قابلیت های اجرای حملات با بم های لیزری، بم های عادی و ماشیندار را دارد و در از بین بردن اهداف ستراتیژیک دشمن خیلی موثر است.

شوکت علی ظفری

فرحت نیوز/کابل