28C49036-3034-4554-BC3F-4260171F4F1A

حامدکرزی:نشست دوحه فرصت واقعي برای برقراری صلح و ثبات پایدار در کشور خواهد بود

به گزارش مرکزی آژانس خبری‌فرحت،اعلام آغاز مذاکرات رسمی ‌صلح میان نمایندگان افغانستان و تحریک اسلامی طالبان، برای مردم اینکشور که از چندین دهه بدینسو بار جنگ های بیرحمانه را تحت عناوین مختلف به دوش میکشند خبر خوش و موجب امیدواری و مسرت بسیار زیاد است.

حامدکرزی رییس جمهور بازنشسته ی افغانستان گفته است:این يک فرصت واقعي برای برقراری صلح و ثبات پایدار و پایان‌دادن به درد و مصیبت افغانان بوده و شایان حمایت و استقبال همگانی میباشد.

وی اضافه می‌کند،مردم افغانستان انتظار دارند تا طرف‌های مذاکره کننده در دوحه، با درک مسؤلیت‌های اسلامی و ملی خود برای برقراری یک صلح پایدار به منظور حفظ و تثبیت استقلال کشور، تحکیم وحدت ملی، توجه به منافع ملت مسلمان افغانستان و نیاز انکارناپذیر مردم این سرزمین به یک زندگی بهتر و عزتمند در پرتو عدالت، برادری و خواهری هر چه زودتر این گفت‌وگو‌ها را به موفقیت برسانند.

در این مرحله بسیار حساس از تاریخ سرزمین ما صلح و امنیت اولویت اصلی همه اتباع کشور است.

صلحی که از برکت آن بتوانیم به مداخلات طولانی‌مدت بیگانگان در کشور خود پایان داده با حفظ ارزش‌های ملی و اسلامی ، مقدرات سیاسی و اجتماعی خویش را خود در دست خویش بگیریم.

رسیدن به این مامول از طرف‌های مذاکره‌کننده می‌طلبد تا منافع کلان ملی را بر خواست‌های محدود و گذرا مرجح دانسته و با عطف توجه به امروز و آینده سرزمین آبایی ما با روحیهٔ گذشت و تسامح عمل نمایند.

به آرزوی رسیدن هر چه زودتر این گفت‌و‌گو ها به یک نتیجهٔ مثبت مطابق به آرزو‌های مردم افغانستان، برای هیات‌های مذاکره‌کننده از خداوند بزرگ موفقیت کامل میطلبم.

احسان الله صدیقی

فرحت نیوز/کابل