CA346018-DEFE-4179-ACE8-F599F869AE73

درسال جاری به 793 فامیل سیلاب زده در لوگر کمک شده است

به گزارش محلی آژانس خبری فرحت،مسولان محلی لوگر در جنوب افغانستان از کمک ها برای 793 فامیل بی بضاعت وسیلاب زده گان اخیر خبر می دهند.

مطیع الله احمدزی رییس مبارزه باد ضد حوادث طبیعی لوگر می گوید که در اثر سرازیر شدن سیلاب های اخیر در لوگر براساس سروی آنها در کل 642 فامیل خانه های شان را بطور کلی از دست دادند و781 فامیل بطور قسمی منازل شان تخریب شده است.

بگفته احمدزی دراین جمع برای 299 فامیل مواد غذایی ، غیر غذایی وپول نقد که شامل یک بوری برنج ، یک بشکه روغن، شیر، مکرونی ، کمپل، خیمه، کیت های آشپز خانه وترپال می باشد توضیح گردیده و برای 251 خانواده به هر فامیل 15000 هزارافغانی پول نقد از سوی اداره ضد حوادث طبیعی این ولایت نقدا کمک صورت گرفته است.

بگفته احمدزی از سوی موسسات کمک رسان هم برای 243 خانواده که متضررین ناشی از سیلاب بودند رسیدگی شده است.

ازسوی هم حاجی عبدالولی یک تن از نماینده گان مردم پاد خواب شانه مربوط به مرکز لوگر می گوید، این کمک ها برای متضررین بسنده نیست درعین حال از دولت خواهان کمک های بیشتر شده علاوه می‌کند،که قبل از وقوع حادثه دولت در بخش اعمار دیوار های استنادی توجه نمایند تا درآینده از خسارات هنگفت مالی و جانی جلوگیری صورت گیرد.

از طرف دیگر مسولان ضد حوادث طبیعی وباشنده گان لوگر نیز کمک های توزیع شده برای سیلاب زده گان اخیر را قناعت بخش نمی دانند آنها از دولت مرکزی و موسسات کمک رسان می خواهند تا در آینده برای آسیب دیده گان این ولایت کمک های بیشتر را روی دست بگیرند.

درعین حال قابل به ذکر است، که در اثر سرازیر شدن این سیلاب ها در لوگر به کسی تلفات جانی نرسیده اما خسارات هنگفت مالی را به بار آورده است.

زبیر عباسی
فرحت نیوز/لوگر