B3C79D46-68CD-4B50-A347-79458C204607

شهروندان غزنی خواهان برکناری والی و فرمانده پولیس هستند

به گزارش محلی آژانس خبری‌فرحت،دها تن از شهروندان ولسوالی اندر ولایت غزنی در جنوب افغانستان بر ضد بی حرمتی اجساد نیرو های امنیتی که در میدان نبرد باقی مانده اعتراض کردند و شاهراه کابل -کندهار را بستند.

بعد از چاشت امروز چهارشنبه(۱۲سنبله) ده ها تن از وارثین نیروهای امنیتی در پیوند به عدم رسیدگی به مشکلات امنیتی و باقی ماندن اجساد وابسته گانشان که عضویت در ارگان های امنیتی را داشتند دست به اعتراض زده و والی ‌فرمانده پولیس آن ولایت را بی کفایت میدانند.

معترضین میگوئید:چندین تن از نیروهای امنیتی که در نبرد با طالبان در حومه های ولسوالی اندر شهید و یا زخمی شده اند از یک شبانه روز بدینسو در میدان نبرد باقی مانده و حکومت محلی و مرکزی در قبال انتقال اجساد و زخمیان نیروهای امنیتی هیچگونه توجه ی نکرده است.

معترضان فرمانده پولیس آن ولایت را به خود خواهی واکتازی متهم کرده میگویند:چندین بار برای حل مشکلات امنیتی به فرماندهی رفتیم اما متاسفانه که اجازه ملاقات بما داده نشد.
به همین دلیل آنان خواهان برکناری فرمانده پولیس و والی این ولایت شدند،و گفته اند اگر به خواسته های شان رسیده گی صورت نگیرد بزرگ. راه کابل – کندهار را باز نخواهند کرد.

احمدخان سیرت سخنگوی فرماندهی غزنی به فرحت میگوید: فرماندهی پولیس غزنی در هماهنگی با نیروهای ارتش همیشه در تلاش اند تا اجساد و زخمی های نیروهای امنیتی را به اسرع وقت از محل درگیری ها انتقال دهند.

بگفته ی وی آن محلی که معترضان مدعی هستند تحت حاکمیت گروه طالبان قرار دارد.

اما کوشش داریم تا هرچه زودتر به این مشکل راه حل پیدا کنیم.

در همین حال فواد امان معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی میگوید: رسیدگی به مشکل سربازان زخمی و شهدای نیروهای امنیتی بالخصوص ارتش ملی در صدر اولویت های این وزارت قرار دارد.

هیچ نوع کوتاهی و سهل انگاری به خصوص در انتقال زخمی ها و شهدای ارتش ملی برای وزیر دفاع ملی قابل قبول نیست و در قسمت اعتراض مردمی در غزنی چنین سهل انگاری صورت نگرفته است.

سیرت،اعتراض امروز شهروندان غزنی را سازمان یافته از سوی گروهای مخالف حکومت میداند.

نصیراحمداحمدی
فرحت نیوز/غزنی