3BC9689A-3E9F-4FD4-8AAB-43DA9680005F

عبدالله اورکزی،قاضی القضات شاخه خراسان داعش کشته شد

به گزارش مرکزی آژانس خبری فرحت،منابع در امنیت ملی افغانستان از کشته شدن یک عضو مهم قضایی گروه تروریستی شاخه ی خراسان داعش خبر می‌دهد.

بعد از ظهر امروز سه شنبه(۲۸اسد) ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان با نشر اعلامیه ی گفته است،عبدالله اورکزی قاضی القضات شاخه ی خراسان گروه داعش که معاون اسدالله اورکزی، مسئول عمومی استخبارات گروه داعش نیز بوده است.چندی پیش در عملیات نیروهای امنیت ملی کشته شد.

در اعلامیه‌ی ریاست عمومی امنیت ملی، آمده است که عبدالله اورکزی در جریان یک عملیات «پیچیده و هدفمند» کشته شده است. در مورد زمان و مکان اجرای این عملیات چیزی گفته نشده است.

امنیت ملی گفته است که عبدالله اورکزی مسئول پیشبرد جنگ در ولسوالی‌های نازیان و اچین ولایت ننگرهار بود. همچنان گفته شده است که او فتواهای بسیاری را علیه غیرنظامیان صادر کرده است.

از سربریدن غیرنظامیان و نکاح اجباری دختران غیرنظامی برای جنگ‌جویان داعش به‌عنوان فتواهایی یاد شده که به گفته‌ی امنیت ملی، از سوی عبدالله اورکزی صادر شده است.

در اعلامیه‌ی ریاست عمومی امنیت ملی آمده است که عبدالله اورکزی معاون اسدالله اورکزی، مسئول عمومی استخبارات گروه داعش نیز بوده است. اسدالله اورکزی چندی پیش در عملیات نیروهای امنیت ملی کشته شد.

در اعلامیه آمده،عبدالله اورکزی با همکاری تخنیکی گروه طالبان، مسئولیت اجرای حمله بر زندان ولایت ننگرهار را داشته است. به نقل از اعلامیه، طراح اصلی این حمله گروه طالبان بوده است.

حمله بر زندان ننگرهار در دوازدهم اسد سال جاری انجام شد،که در آن حدود ۲۳ ساعت ادامه یافت. در این حمله ۲۵ نفر کشته و حدود ۵۰ نفر دیگر زخمی شدند.

احسان الله صدیقی
فرحت نیوز/کابل