BD0257A6-9FDF-4621-AD1A-DF83C5D982BB_cx13_cy3_cw80_w1200_r1_s

سازمان همکاری های اسلامی بر تامین صلح دایمی در افغانستان تاکید میکند

به گزارش مرکزی آژانس خبری فرحت،وزارت خارجه ی افغانستان از اعلامیه‌ ی سازمان همکاری‌های اسلامی که در رابطه به حمایت از روند صلح و کاهش خشونت ها در این کشور صادر شده استقبال کرده و آن را مهم عنوان میکند.
وزارت خارجه روز گذشته (15سرطان) در واکنش به اعلامیه سازمان همکاری های اسلامی گفته است ؛ افغانستان از این موقف سازمان همکاری‌های اسلامی استقبال کرده و آن‌را در رابطه به حمایت از روند صلح این کشور مهم می داند.
این در حالی است که سازمان همکاری‌های اسلامی (OIC) روز گذشته با نشر اعلامیه ی از تمام طرف‌های درگیر در افغانستان خواسته بود که تلاش‌های شان را بر کاهش خشونت و صلح متمرکز نمایند و برای دستیابی به آتش‌بس پایدار و صلح دایمی حوصله مندی نشان دهند.
یوسف بن احمد العثیمین، سرمنشی سازمان همکاری‌های اسلامی از تمام اقدامات خشونت‌آمیز که منجر به کشته‌شدن تعدادی از زنان و کودکان در افغانستان شده، ابراز «تاسف» کرده از همۀ افغان‌ها خواسته است تا برای دستیابی به صلح و آشتی پایدار از طریق گفتگوها به مالکیت و رهبری افغان‌ها مطابق قطعنامه‌ها و اعلامیه‌های کنفرانس بین‌المللی علما تلاش کنند.
آقای احمد العثیمین همچنان ابراز امیدواری کرده که تلاش‌های جاری صلح منجر به تامین امنیت و ثبات برای رفاه و پیشرفت افغانستان شود.
دو سال قبل سازمان همکاری های اسلامی قطع‌نامه‌ای را در شهر مکه عربستان سعودی صادر کرده بود و در آن از طالبان خواسته بود که با حکومت وارد گفت‌وگو شوند.
همزمان با این قرار است نشست منطقه‌ای پیرامون صلح افغانستان عصر امروز با حضور ۲۰ کشور و سازمان همکاری های اسلامی با ابتکار حکومت افغانستان از طریق ویدیو کنفرانس برگزار شود.

احسان الله صدیقی
فرحت نیوز/کابل