F4BD9C68-C340-4456-BA26-05DBA14C24EF

صدیق صدیقی:پیام رهبر گروه طالبان مسلح بی‌ارزش است

به گزارش مرکزی آژانس خبری فرحت،صدیق صدیقی،سخنگوی‌ ارگ ریاست جمهوری افغانستان امروز چهارشنبه (۳۱ ثور)، در تویترش نوشته است: عجب است!از یک سو، هر روز مردم ما را با انتحار و انفجار تکه و پارچه می‌کنند و به خشونت‌های شان ادامه می‌دهند، از سویی هم، راجع به موافقت‌نامه‌ی صلح گپ می‌زنند! این پیام ارزش ندارد، الی این که ثابت کنند،با مردم آشتی می‌کنند.

وی‌میگوید: پیام رهبر گروه طالبان مسلح بی‌ارزش است.

صدیقی،این سخن را درحالی بیان میکند که،ملاهبت‌الله آخند، رهبر گروه طالبان، در پیامی به مناسبت فرا رسیدن عید فطر، گفته است که این گروه به توافق‌‌نامه‌ی صلح با ایالات متحده‌ی امریکا متعهد است.

در پیام رهبر گروه طالبان که امروز چهارشنبه (۳۱ ثور)، منتشر شده، آمده است که ایالات متحده‌ی امریکا، نباید به کسی اجازه دهد تا موارد ذکرشده در توافق‌نامه‌ی صلح را با تأخیر و شکست مواجه سازد.

توافق‌نامه‌ی صلح میان امریکا و نماینده گان سیاسی گروه طالبان، در ۱۰ ماه حوت سال گذشته‌ی در قطر به امضا رسید.

قرار بود ۱۰ روز پس از امضای توافق‌نامه‌ی صلح، پروسه‌ی رهایی پنج هزار زندانی طالب از زندان های حکومتی ورهایی یک هزار زندانی دولتی،ازسوی جنگجویان انگروه آغاز شده و پس از تکمیل آن، گفت‌وگوهای بین‌الافغانی آغاز شود،اما این پروسه، تاکنون تحقق نیافته است.

حکومت افغانستان تاکنون دستکم ۲۶۰ زندانی طالبان را آزاد کرده است.

ازینکه طالبان مسلح بعد از امضای توافقنامه ی صلح بین آمریکا ونماینده گان انگروه امضا شد جنگجویان طالب حملات شانرا بیشتر از پیش افزایش داده است.

به همین منظور حکومت افغانستان نسبت افزایش خشونت ها ازسوی طالبان روند آزاد سازی زندانیان را متوقف کرده است.

احسان الله صدیقی
فرحت نیوز/کابل