F1F2B31D-D265-482C-8D40-FD1D765DBA24

بیش از ۴۰ هزار نفر در ولایت لوگر ‌زیر فقر زندگی میکنند

به گزارش محلی آژانس خبری فرحت،مقامات محلی لوگر در جنوب افغانستان می گویند، که بیش از ۴۰ هزار نفر در کل این ولایت نیاز به کمک های غذای دارند.

این درحالیست که بیش از یک ماه از وضع قیود گشت زنی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در شهر کابل واکثرا بزرگ شهر های اینشکور که ولایت لوگر نیز یکی از این ولایات بشمار‌می‌رود می گذرد، با این حال شماری زیادی از باشنده گان این ولایت با فقر وتنگد ستی،دست و پنجه نرم می کنند و خواهان کمک از حکومت هستند.

در این حال مسولان محلی لوگر دربخش کمک رسانی به خانواده های فقیر ونادار،به مردم اطمینان می دهند که در آینده نزدیک برای چهل هزار فامیل نیازمند کمک های غذای وغیر غذای توزیع خواهد شد.

محمدانور اسحاقزی والی لوگر در نشست خبری امروز چهارشنبه(۱۷ ثور) که به هدف شفافیت مصرف بودجه ای مبارزه با ویروس کرونا در این ولایت برگزارشده بود گفت،به دنبال گسترش شیوع ویروس کرونا درلوگر ۳۰ میلیون افغانی به این ولایت اختصاص یافته است. که از جمله این ۳۰ میلیون بودجه اختصاصی بیش از ۲۳ میلیون آن برای خریداری وسایل طبی وغیر طبی،وبیش از شش میلیون آن به افراد فقیر، کارگر،دست فروشان داخل شهر پل علم و ولسوالی های دور دست کمک شده و در آینده نزدیک عملاً روند توزیع این کمک ها درمرکز این ولایت نیز آغاز خواهد شد.

محمد حسیب ستانکزی رییس شورای ولایتی لوگر دراین نشست خبری گفت:با درنظر داشت کمک به افراد نادار وفقیر به مردم اطمینان داد که این ۳۰ میلیون افغانی بودجه ای که در بخش های خریداری وسایل طبی وغیر طبی،آگاهی عامه وکمک به نیازمندان دراین ولایت مختص شده است با در نظر داشت حفظ شفافیت به مصرف خواهند رسید.

اما شماری از باشنده گان لوگر از عدم تطبیق وشفافیت مصرف بودجه اختصاصی پیشگیری از ویروس کرونا دراین ولایت انتقاد می کنند.

زبیرعباسی
فرحت نیوز/لوگر