E276CA62-17DE-4F61-996E-4B0EB43BE669

بنیاد خیریه ستانکزی برای ۲۰۰ فامیل نیاز مند در لوگر مواد غذایی کمک کرد

به گزارش محلی آژانس خبری فرحت،با فرارسیدن ماه مبارک رمضان و بلند رفتن قیمت مواد اولیه خوراکی در بازارها وگسترش شیوع ویروس کرونا درافغانستان مردم در لوگر در جنوب افغانستان از وضعیت بد اقتصادی شکایت دارند.

درهمین حال ملا ملنگ وحلیمه دو تن از باشنده گان پل علم مرکز ولایت لوگر،که از وضعیت بد اقتصادی رنج می برند به روز شنبه (۱۳ثور) برای اخذ کمک به دفتر بنیاد خیریه الحاج محمد اکبرستانکزی معاون دوم سنا آمده اند و از مشکلات اقتصادی خود شکایت می کنند و می گویند که از یک سو جنگ ازسوی دیگر گسترش شیوع ویروس کرونا وبیکاری بالای وضعیت اقتصادی شان سایه افگنده ووضع زندگی را بالای شان نیز تلخ نموده است.

درهمین حال بنیاد خیریه ستانکزی به هدف فرارسیدن ماه مبارک رمضان و کمک به افراد فقیر وتنگ دست امروز شنبه (سیزده هم ثور که برابر میشود به نهم رمضان) برای ۲۰۰ فامیل نیاز مند مواد غذایی را کمک کرد.

احسان الله احساس مسول بنیاد خیریه ستانکزی در لوگر به خبرنگار محلی فرحت گفت،که این کمک ها شامل یک بشکه روغن پنج لیتره ، یک بوری آرد، یک سیر برنج و یک سیر دال نخود می باشد.

دراین حال مطیع الله سرور سخنگوی بنیاد خیریه ستانکزی در صحبت با فرحت می گوید، مجموعی این کمک ها به ارزش سه ونیم میلیون افغانی بالغ شده که برای یکهزار خانواده بی بضاعت درجریان ماه جاری ازسوی این بنیاد دراین ولایت توزیع خواهد شد.

سرور افزود، که دراولین بخش این کمک ها برای ۲۰۰ خانواده فقیر، تنگ دست ویتیم صورت گرفته است تا در ایام ماه مبارک رمضان از آن استفاده نمایند.

این کمک ها درحالی صورت می گیرد که قبل از رسیدن به ماه مبارک رمضان، شهر پل علم به هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به قرنطین رفت،که برخی از افراد غریب وکارگر این ولایت را افزون بر بیکاری وعدم کمک های وعده شده از جانب دولت با یک سلسله مشکلات دیگر نیز رو برو کرد، که روزانه این باشنده گان با آن دست وپنجه نرم می کنند.

زبیرعباسی
فرحت نیوز/لوگر