24570165-B74F-44F1-8C5A-120A0A3F1E03

آمار تلفات نیروهای امنیتی سه برابر از آمار داده شده حکومتی است

به گزارش مرکزی آژانس خبری فرحت،پل علم مرکز ولایت لوگر در ۶۰ کیلومتری مرکز افغانستان(کابل) موقعیت دارد اما ضعف مدیریتی آنرا از نا امن ترین ولایات افغانستان محسوب کرده است.

ولایت لوگر از نزدیکترین ولایت های همجوار کابل در جنوب بشمار می‌رود که متاسفانه از یک ماه بدینسو بیش‌ترین تلفات نیروهای امنیتی و دفاعی افغان را داشته است.

سیدقریب الله سادات عضو شورای ولایتی لوگر در گفتگو به فرحت با انتقاد از عدم هماهنگی نیروهای مشترک امنیتی در امر مبارزه با تروریزم در این ولایت میگوید: در حدود بیش از بیست روز است که طالبان مسلح حملات تهاجمی شانرا بالای مراکز نظامیان افغان در ساحات مختلف این ولایت افزایش دادند اما هیچ نوع توجهی از سوی حکومت مرکزی و حکومت محلی برای پیشگیری از حملات طالبان روی دست گرفته نشده است.

وی تصریح میکند جلسات امنیتی ازینکه برای بهبود وضع بهتر امنیتی بر گزار شود بیشتر روی بار ملامتی از یک نهاد بالای نهاد دیگری بحث میشود.

این عضو شورای ولایتی در حالی از عدم توجه مسولان امنیتی انتقاد میکند که چندی قبل طالبان مسلح با حملات شان بالای یک پاسگاه نیروهای پولیس محلی در منطقه ی سنگ مرمر ولسوالی بره کی برک این ولایت حمله کردند.

طالبان در گفتگوی به فرحت گفته بود که افراد جنگجوی این گروه بعد از شکایات مردم محل بالای این پاسگاه حمله کردند.

انان ازکشته شدن ۴ پولیس،اسیر گرفتن ۴ نفر دیگر با مقدار ۶میل اسلحه مختلف النوع خبر داده بود.

اما مقامات محلی لوگر با کتمان حقایق از کشته شدن چهار پولیس وتلفات بیشتر طالبان در خبرنامه مقام ولایت تذکر داده بودند که با واکنش تند بزرگان لوگر روبرو شدند.

آقای سادات با اشاره به تلفات نیروهای امنیتی مستقر در این ولایت در برابر نشر آمار تلفات از سوی حکومت محلی میگوید:متاسفانه تلفات نیروهای امنیتی از دو الی سه برابر آمار داده شده از سوی نهادهای حکومتی این ولایت است.

سعدیه صدیقی
فرحت نیوز/کابل