B1FC5728-493F-4F7B-9BAE-B180E8BF7DAF

۷ هزار جریب زمین دولتی برای برای بیجا شده گان توزیع میشود

به گزارش مرکزی آژانس خبری فرحت،وزارت شهر سازی میگوید:بیش از ۷ هزار جریب زمین دولتی برای اسکان عودت کننده گان و بی جا شده گان داخلی در کابل اختصاص یافته است.

حشمت الله ناصری سخنگوی وزارت شهر‌سازی به فرحت میگوید:حکومت افغانستان به منظور تامین حق دستررسی عودت کننده گان، بی جا شده گان داخلی و فامیل های شهدای نیرو های دفاعی و امنیتی به مسکن مطمئن،طی فرمان شماره (۳۰۵) بتاریخ ۷/۶/۱۳۹۷ در خصوص تشخیص و توزیع زمین مناسب به این قشر آسیب پذیر توشیح شده است.

وی می افزاید،ازینکه تشخیص زمین مناسب برای مستحقین از مسوولیت های اساسی وزارت شهرسازی و اراضی در این فرمان است، به منظور تحقق بهتر مفاد فرمان متذکره، وزارت شهرسازی و اراضی روند ثبت زمین های دولتی را در کشور آغاز کرده و با گذشت یک سال ۵،۵ میلیون جریب زمین دولتی در کشور سروی و ثبت گردیده است.

بگفته وی از مجموع زمین های ثبت شده دولتی، موازی ۷۱۸۱ جریب زمین در ولسوالی های قره باغ، کلکان، سروبی و پغمان ولایت کابل برای اسکان عودت کننده گان و بی جا شده گان داخلی اختصاص یافته است.

ناصری اضافه میکند،در جریان یک سال اخیر، بیش از ۲۰ هزار نمره رهایشی در ولایت های کابل، هرات و ننگرهار برای عودت کننده گان و بی جا شده گان داخلی توزیع گردیده و هم اکنون کار تثبیت حدود ۶۰ هزار جریب زمین دولتی در ۲۶ ولایت کشور جریان دارد.

سعدیه صدیقی
فرحت نیوز/کابل