2EC8CEED-8686-4133-A19A-E9A68A66C02F

طالبان:جنگجویان اینگروه یک پاسگاه امنیتی را در لوگر تصرف کردند

به گزارش محلی آژانس خبری فرحت،طالبان مسلح مدعی هستند که شب گذشته یک پاسگاه نیروهای ارتش محلی در منطقه مرمر ولسوالی برکی برک ولایت لوگر در جنوب افغانستان بدست جنگجویان اینگروه سقوط کرده است.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان در گفتگو با فرحت میگوید:تصمیم حمله بر پاسگاه مرمر در ولسوالی برکی برک زمانی ازسوی رهبری جنگی این گروه گرفته شد که مردم محل در منطقه از آزار و اذیت بی مورد نیروهای ارتش محلی به اینگروه شکایت کردند.

آقای مجاهد علاوه میکند،نا وقت شب گذشته پلان حمله و ازبین بردن این پاسگاه ازسوی جنگجویان گروه طالبان عملی شد که در نتیجه،این پاسگاه کاملا تخریب،۴ نفر ارتش محلی کشته،۴ نفر اسیر و به تعداد ۶ میل اسلحه مختلف النوع بدست گروه طالبان شامل در حمله افتیده است.

مقامات حکومتی تا کنون در این مورد واکنش نشان نداده است.

این درحالیست که جنگجویان گروه طالبان در یک هفته گذشته چندین بار بالای پاسگاه های نیروهای امنیتی در مناطق مختلف این ولایت حمله کردند که در نتیجه به نیروهای حکومتی افغان تلفات سنگینی وارد کردند.

حملات طالبان مسلح در بیش‌ترین ولایات درحالی اوج گرفته است که توافقنامه صلح امریکا ونماینده گان سیاسی انان در قطر به امضا رسید.

در بندی از توافقنامه این دو جناح آمده است که طالبان از عقد توافقنامه بالای نیروهای خارجی حمله نمیکنند و با حکومت افغانستان نیز آزادی زندانیان شانرا پیش شرط مزاکرات صلح عنوان کردند.

که سر انجام آزادی زندانیان طالبان ازسوی حکومت و بل مقابل آغاز شد اما تا کنون از تصمیم مزاکرات صلح بین الافغانی هیچ خبری نیست.

شورای امنیت ملی افغانستان هفته گذشته را خونین ترین هفته برای غیرنظامیان در این کشور خواند و گفت در این هفته ۳۴ غیرنظامی در سراسر افغانستان کشته شده اند و ۶۲ تن دیگر زخم برداشته اند.

جاوید فیصل سخنگوی شورای امنیت میگوید: حکومت به منظور مبارزه با شیوع ویروس کرونا، آمادگی برای گفتگو های صلح و ماه رمضان خواهان آتش بس شد، اما طالبان این درخواست حکومت را رد کردند.

اما شورای امنیت افغانستان یک بار دیگر از طالبان می خواهد تا از خشونت دست بکشند، آتش بس را بپذیرند و کشتن مردم را متوقف سازند.

زبیرعباسی
فرحت نیوز/لوگر