16BF002D-A56A-49BE-8E19-3B3575558D97

خلیلزاد:دو رییس جمهور افغانستان را به بحران می برد

به گزارش مرکزی آژانس خبری فرحت،زلمی خلیلزاد نماینده خاص امریکا در خصوص صلح افغانستان میگوید:توافقنامه ایالات متحده و طالبان یک فرصت تاریخی به افغانستان فراهم نموده است.

خلیلزاد می افزاید،ایالات متحده و متحدینش، در حقیقت جامعه جهانی،از رهبران افغان می خواهند تا کشور و مردم شانرا در اولویت قرار دهند.

خلیلزاد علاوه میکند،به جلو رفتن یا گیر ماندن افغانستان در جنگ، فقر و بیماری بستگی به این دارد که جناح ها با چه فوریت و چه نیتی به این اقدامات می پردازند.

این درحالیست که افغانستان با دو ارگ ویا بهتر بگویم با دو رییس جمهور رهبری میشود.

این اظهارات آقای خلیلزاد در حالی منعکس میشود که از دیر زمانی بین عبدالله عبدالله رییس اجرایی و اشرف غنی رییس جمهور افغانستان اختلافات بر سر اعلام نتایج انتخابات اینکشور ادامه دارد.

وی در تویتی گفته است،برای حل بحران سیاسی داخلی و اهمیت این که رهبران افغانستان یک حکومت همه شمول را تشکیل دهند،گفتگو ها با کشور های دیگر ادامه دارد.

آقای خلیلزاد در مورد اینکه حکومت مشارکتی در افغانستان را تاید میکنند یا خیر چیزی نگفته است.

اما حامد کرزی رییس جمهور باز نشسته،عبدرب رسول سیاف ومحمد یونس قانونی از رهبران جهادی افغانستان به عنوان تیم میانجی با داکترعبدالله واشرف غنی بر سر بحران پیش آمده از اعلام نتایج انتخابات تعیین شدند.

چانه زنی های این تیم بر سر تقسیم قدرت بین این دو (عبدالله وغنی) ادامه دارد و تا کنون که بیشتر از دو ماه از دیدارهای این تیم با رییس جمهور میگذرد هیچ نتیجه ی نداده است.

احسان الله صدیقی
فرحت نیوز/کابل