E94EBF3D-9277-461E-BFB0-EC5BA204753E

نشست فوق العاده آمریکا،طالبان ‌وقطر برگزار شد

به گزارش مرکزی آژانس خبری فرحت،منابع طالبان میگوید:عصر روز گذشته به وقت قطر رییس دفتر سیاسی ومعاون سیاسی اینگروه با زلمی خلیلزاد ومیلر دیدار کردند.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان مسلح میگوید:عباس ستانکزی معاون سیاسی اینگروه به ریاست ملا برادر رییس دفتر سیاسی طالبان در قطر با زلمی خلیلزاد نماینده خاص آمریکا در امور صلح افغانستان و جنرال سکات میلر فرمانده کل نیروهای آمریکا در افغانستان در حضور داشت وزیر خارجه و شیخ محمد بن عبدالرحمان آلثانی معاون صدر اعظم قطر ملاقات کردند.

در همین حال سهیل شاهین سخنگوی گروه سیاسی طالبان در قطر میگوید:در این نشست سه جانبه قطر،آمریکا و طالبان که روز گذشته دایر گردیده بود روی چگونه گی عدم به موقع تطبیق موافقت نامه بحث شد.

آقای شاهین می افزاید،محور اصلی بحث روی عدم اجرایی شدن کامل توافقنامه وتاخیر در آزادی زندانیان از سوی حکومت افغانستان بود که بسا موارد دیگر در آن نیز به بحث گرفته شد.

رهایی پنج هزار زندانی طالبان از سوی دولت و یک هزار زندانی دولت از سوی طالبان، بخشی از توافقنامه صلح طالبان و آمریکا بود که به تاریخ دهم حوت در قطر به امضا رسید.

این نشست در حالی برگزار میشود که روز گذشته طالبان مسلح اعلام کردند که بیست زندانی نیروهای امنیتی را آزاد کردند.

اما حکومت محلی کندهار این بیست نفر را افراد ملکی گفته است.

حکومت مرکزی افغانستان نیز روند آزاد سازی زندانیان طالبان را هفته قبل آغاز و تا کنون ۳۰۰ نفر از زندانیان آنان را آزاد کرده است.

سعدیه صدیقی
فرحت نیوز/کابل