0B0A50EE-5EB7-4962-B25F-BB9DA8F171B1

از ۳۸ بیمار ویروس کرونا در هرات نتیجه ی یکی آن مثبت بود

فرحت نیوز:منابع در وزارت صحت عامه ی افغانستان میگوید،روز گذشته تعدادی از مریضان مبتلا به ویروس کرونا که از بیمارستان حوزوی شیدایی فرار نموده بودند نتیجه یک نفر آن مثبت تثبیت گردیده است.

وحیدالله مایار مشاور آرشد وزارت صحت تاید میکند،کهاز میان سی و هشت تن افرادی که بعد از ظهر دیروز دو شنبه (۲۶حوت) مرکز تجرید شفاخانه شیدایی را بگونه خودسر ترک نموده بودند،صرف نتیجه آزمایشات یک تن آن مثبت تثبیت گردیده است.

آقای مایار می افزاید،این افراد که شامل دو زن و سی و شش مرد می باشند از چند روز بدینسو زیر مراقبت های صحی قرار داشتند، ولی بعد از ظهر روز گذشته بدون هماهنگی با مسئولان صحی این مرکز را ترک نمودند.

در همین حال مسئولان صحی می گویند:ازین میان یک تن که نتیجه آزمایشات آن مثبت بوده نیز شفاخانه را ترک کرده است.

این درحالیست که هفده تن از بسترشده گان به شمول افراد مصاب به بیماری کوید ۱۹ همچنان درین مرکز زیر مراقبت های صحی قرار دارند.

به همین منظور،نشستی با حضور والی هرات و معین وزارت صحت عامه در باغ آزادی ترتیب یافت که دران بخاطر بازگشت این افراد هدایت جدی از سوی والی هرات صادر شد.

درین نشست هیات حقیقت یابی از سوی مقام ولایت توظیف گردیدند تا پیرامون این رویداد بررسی های همه جانبه نمایند.

همزمان با این لیست و آدرس مکمل افرادی که بیمارستان را ترک نموده اند، از طریق شهرداری هرات در اختیار وکلای گذر قرار خواهد گرفت.

تا مجددا به مرکز تجرید بازگشت داده شوند.

مقامات از خانواده ها و نزدیکان این افراد می خواهند تا مجددآ افراد را به مرکز تجرید معرفی نمایند.

روزگذشته مقامات وزارت صحت گفته بودند که بیماران مبتلا به ویروس کرونا در همکاری با نزدیکان شان با لت وکوب کردن طبیبان و‌شکستاندن پنجره های این بیمارستان موفق به فرار شدند.

عبدالناصرارمل
فرحت نیوز/هرات