A26D55C6-7A38-4018-AE35-8979482DBD58

همزمان غنی وعبدالله مراسم تحلیف برگزار کردند

به گزارش آژانس خبری فرحت،بعد از چانه زنی های ارگ وسپیدار محمد اشرف غنی بعد از تاخیر چند ساعته در ارگ ریاست جمهوری در حضور صدا هواداران اش ودیپلومات های خارجی مراسم تحلیف بجا کرد.

هم زمان با آن دوکتور عبدالله عبدالله رقیب انتخاباتی آقای غنی که نتیجه اعلان شده از سوی کمیسیون انتخابات مبنی بر پیروزی اشرف غنی را نپذیرفته است نیز، در جمع هوادارانش سوگند ریاست جمهوری خورد .

رئیس جمهور غنی در مراسم ادای سوگند گفت که هر چند تیم دولت ساز پیروز انتخابات شده است، اما او حکومت را تنها با تیم دولت ساز نخواهد ساخت و حکومتش فراگیر خواهد بود.

آقای غنی همچنان گفت که او در این دوره از حکومتش سطح درآمد این کشور را بالا خواهد برد.

آقای غنی همچنان در سخنرانی پس از ادای سوگند گفت که روز سه شنبه(۲۰حوت) فرمانی را صادر خواهد کرد تا روند آزادی زندانیان طالبان آغاز شود.

آقای غنی گفت با آزادی زندانیان طالبان افغانستان شاهد کاهش خشونت بیشتر خواهد بود.

آقای غنی همچنان گفت که تا روز سه شنبه هیئت مذاکره کننده با طالبان مشخص خواهد شد.

در مراسم ادای سوگند ریاست جمهوری توسط اشرف غنی، زلمی خلیل زاد نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان، ژنرال میلر فرمانده نیرو های ناتو در افغانستان، سفیر امریکا در کابل و نمایندگان دیپلماتیک بیشتر کشورها در افغانستان و همچنان دو تن از رهبران جنبش تحفظ پشتونها که یک جریان قدرتمند جدید در پاکستان بوده و منتقد سیاست های این کشور در قبال پشتون های پاکستان می باشد نیز حضور داشتند.

انتخابات افغانستان که در خلال شش ماه محمد اشرف غنی را برنده انتخابات ۶ میزان اعلام کرد عبدالله عبدالله با آن مخالفت نمود که سر انجام منجر به بی ثباتی سیاسی در افغانستان گردید.و دو رییس جمهور در دو مکان مختلف مراسم تحلیف برگزار کردند.

این تحلیف ها در حالی برگزار میشود که یک روز به آغاز مذاکرات بین الافغانی فرصت باقیست.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان مسلح میگوید،توافقنامه ی که بین امریکا وطالبان در قطر امضا شده تذکر یافته که از اول مارچ آغاز رهایی زندانیان اینگروه الی دهم مارچ ادامه پیدا میکند که رهایی این زندانیان پیش زمینه آماده گی ها برای مذاکرات صلح بین الافغانی خواهد بود.

۱:فرحت نیوز:مجاهد صاحب قرار است فردا سه شنبه گفتگوهای بین الافغانی آغاز شود
آماده گی شما در این خصوص چیست.؟

۲:امروز در افغانستان دو تیم به عنوان رییس جمهور تحلیف بجا آوردند
شما از این دو برای مذاکره کدام تیم را انتخاب خواهید کرد.؟

تا کنون پاسخ دریافت نکردیم.

احسان الله صدیقی
فرحت نیوز/کابل