9B6BB169-54E2-43FB-9345-04EDEA066F26

مراسم تحلیف رییس جمهور غنی به تعویق افتید

به گزارش آژانس خبری فرحت،قرار بود که صبح امروز دوشنبه (۱۹حوت) مراسم تحلیف رییس جمهور محمد اشرف غنی برگزار شود اما بدلایل مختلف به تعویق افتیده است.

داود سلطانزوی عضو تیم دولت ساز میگوید:تیم میانجی بین عبدالله ‌وغنی خواسته است که مراسم تحلیف تا ساعت ۲:۰۰ بعد از ظهر به تعویق بی افتد.

آقای سلطانزوی در گفتگوی تلویزیون ملی گفت،احتمال می‌رود که عبدالله عبدالله واشر ف غنی هردو در یک مکان مراسم تحلیف بجا آورند.

اینکه در تعویق مراسم تحلیف مصلحتی وجود خواهد داشت گفت تا کنون چنین چیزی در میان نیست بجز منافع ملی افغانستان.

همچنان چخانسوری سرپرست وزارت خارجه افغانستان میگوید:مهمانان بشمول ۱۷ نفر از مقامات عالی رتبه پاکستان نیز در این تحلیف دعوت شدند.

گل پادشاه مجیدی مسول برگزاری مراسم تحلیف آقای غنی میگوید:افراسیاب ختک یکی از سران پشتونخواه پاکستان نیز در مراسم تحلیف محمد اشرف غنی به کابل آمده است.

وی علاوه میکند،پمپیو وزیرخارجه امریکا نیز در این تحلیف شرکت میکند که یکی از دلایل تاخیر در زمان معین تحلیف رسیدن آقای پمپیو در این مراسم است.

رییس جمهورغنی در حالی مراسم تحلیف بجا میاورد که دوکتور عبدالله عبدالله رییس اجرایه که یکی از رقیبان سرسخت آقای غنی در انتخابات ۶ میزان بود.

که سر انجام کمیسیون انتخابات افغانستان آقای غنی را بعد از شش ماه تاخیر در اعلام نتایج اعلام کرد که این نتیجه در مخالفت آقای عبدالله عبدالله روبرو شده است.

دوکتورعبدالله عبدالله نیز گفته است که همزمان با برگزاری مراسم تحلیف محمد اشرف غنی وی نیز مراسم تحلیف بجا میاورد.

سعدیه صدیقی
فرحت نیوز/کابل