6FBF43C7-BA07-44A3-B682-76167C94F151

اولین حمله نیروهای خارجی بعداز امضای توافقنامه در هلمند

نیروهای آمریکایی در افغانستان تایید کردند که امروز چهارشنبه (۱۴حوت) در ولسوالی نهرسراج ولایت هلمند در جنوب افغانستان به جنگجویان طالبان حمله هوایی کردند.

سانی لگت، سخنگوی نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان در توئیتی گفته که این نخستین حمله به طالبان در یازده روز گذشته بوده است.

عمرزواک سخنگوی والی هلمند به آژانس خبری فرحت میگوید:شب گذشته طالبان مسلح بالای پاسگاه های نیروهای امنیتی در ولسوالی واشیر این ولایت حمله کردند که در نتیجه آن دو تن از سربازان نیروهای امنیتی کشته ویک تن دیگر شان زخم برداشته است.

آقای زواک با تاید حمله هوایی نیروهای خارجی بالای گروه جنگی طالبان مسلح گفت،در ۲۴ ساعت گذشته طالبان با نقض تعهدات شان در موافقتنامه صلح در اکثر نقاط این ولایت بالای نیروهای امنیتی حملات نظامی را انجام دادند.

وی علاوه میکند که نیروهای حمایت قاطع در حمایت از نیروهای امنیتی افغان از هیچ نوع همکاری در مقابل گروه های جنگی دریغ نخواهد کرد.

این در حالیست که روز دوشنبه و دو روز پس از امضای این توافقنامه، طالبان اعلام کردند که روند کاهش خشونت پایان یافته و حملات این گروه علیه نیروهای دولتی افغانستان از سر گرفته خواهد شد،امانیروهای خارجی را هدف حمله قرار نخواهند داد.

خواستیم نظر ذبیح االله مجاهد سخنگوی طالبان مسلح را در خصوص این خبر داشته باشیم متاسفانه موفق نشدیم.

احسان الله صدیقی
فرحت نیوز/کابل