24C287EA-9114-448C-A105-143AE83E4E00

طالبان در قریه زرغونشهر ولایت لوگر از امضای توافق نامه با امریکااستقبال کردند

طالبان درلوگر آزادی شان را جشن گرفتند
شماری از طالبان محلی و مردم عام درلوگر ختم اشغال و آزادی شان را جشن گرفته و۱۰ حوت (۱۳۹۸) را روز پیروزی مردم افغانستان اعلام کردند.
محمد شریف مشفق یکی از استادان لیسه عالی زرغون شهر ولسوالی محمد آغه لوگر به روز یکشنبه در صحبت با آژانس خبری فرحت گفت، ویرانی ، قتل ، بمباردمان ، فقر، تنگ دستی، مهاجرت، بی سوادی ونبود بازسازی درکشور یکی ازعمد ترین عوامل جنگ ۲۰ ساله آمریکا درکشور بوده است.
درضمن وی از امضا توافقنامه صلح میان آمریکا وطالبان استقبال نموده واین روز را یک روز تاریخی مردم افغانستان بیان کرد.
میرحمزه باشنده قریه زرغون شهر نیز از این روز خورسند است ومی گوید، که ما به آرزوی چندین ساله خود رسیدایم و ازدولت وطالبان خواست، که در مزاکرات پیشرو از خود انعطاف پذیری نشان دهند ودربرابر یک دیگر ازگذشت برادری وبرابری کارگیرند تا ما به صلح دایمی وهمه شمول دست یابیم.
او گفت، صلح امراللهی است صلح آرامش یک ملت بوده ، که خوشبختی وسعادت مندی را به یک کشور هدیه می دهد.
ازسوی هم طالبان محلی نیز از امضاء توافقنامه صلح استقبال کردند وآنها این روز را روز تاریخی و ختم اشغال درافغانستان اظهار کردند.
قاری حکیمی یکی از اعضای گروه طالبان محلی درقریه زرغون شهر ولسوالی محمد آغه لوگر می گوید، که امضا‌ء توافقنامه صلح با آمریکای همان قربانی ها وفدا کاری های ۲۰ ساله این گروه ومردم با شهامت افغانستان بوده که امروز ملت غیور افغانستان از زیرسلطه، اشغال و استعمار یک کشور ابرقدرت بیرون می شود وپیروزی خود را جشن می گیرند.
آنها از دولت می خواهند، که در مزاکرات پیشرو همانند برادر از خشونت دست بکشند صلح وبرادری ویک نظام شرعی واسلامی را تشکیل دهند.
درعین حال برخی دیگری از باشنده های این ولایت در کنار خوشحالی از امضاء توافقنامه صلح آمریکا وطالبان در ضمن از گروه طالبان می خواهند، که قبل از آغاز مزاکرات بین الافغانی برای مردم آرمش وصلح را ایجاد نمایند.
اینها می افزایند، اگر صلح دایمی در افغانستان تامین شود وجنگ خاتمه یابد دیگر افغانها نیاز به مهاجرت وسفرهای غیر قانونی ندارند؛اقتصاد ،تجارت وکار وبار مردم در حال توسعه می شود.
این درحالی ست، که توافقنامه صلح آمریکا وطالبان پس انتظار ۱۸ ماهه و چانه زنی های گروه مزاکره کننده در ۱۰ ماه حوت سال ۱۳۹۸ در دوحه پایتخت قطربه امضاء رسید.

زبیرعباسی
فرحت نیوز/لوگر