05E92185-8EF5-4311-B73F-73033B9659DA

حامدکرزی:متحدانه به سوی آغاز مذاکرات بین الافغانی قدم برداریم

حامد کرزی رییس جمهور پیشین افغانستان میگوید:امضای توافقنامه صلح میان طالبان و ایالات متحده امریکا گام بزرگی است برای پایان دادن به جنگ و استقرار صلح در این کشور.

آقای کرزی می افزاید، توافقنامه امروز میان طالبان و ایالات متحده امریکا از یک سو راه را به سوی صلح پایدار بگشاید و از سوی دیگر موجب شود تا روند صلح و کلیه تلاش های صلح جویانه توسط خود افغان ها رهبری و اجرایی شوند.

اقای کرزی علاوه میکند،مردم انتظار دارند که صلح موجب تحکیم وحدت ملی ، استقرار یک نظام مقتدر و واحد ، مبتنی بر قانون و استقلال کامل کشور گردد.

این رییس پیشین حکومت،ضمن خرسندی از توافقنامه صلح امریکا وطالبان می گوید،تلاش های صلح ،همان گونه که باید موجب استقرار ثبات و امنیت در مملکت ما شوند، باید موجبات بیرون کردن افغانستان از میدان رقابت های میان کشور های دیگر را نیز فراهم اورد.

وی می افزاید،با بر قراری صلح افغانستان باید به مرکز اعتماد و همکاری های منطقوی و به کانون همزیستی ملت های منطقه تبدیل گردد.

او اضافه میکند،اکنون زمان آن فرا رسیده است تا ما افغان ها با تحکیم صفوف خود متحدانه به سوی آغاز مذاکرات بین الافغانی قدم برداریم.

سعدیه صدیقی
فرحت نیوز/کابل