3E8AE61D-7A35-417B-8726-D5870084BF90

احمدضیا مسعود:در صورت اعلام نتایج تقلبی حکومت موازی ایجاد خواهد کرد

اعلام حكومت موازي تحت رهبری تیم ثبات و همگرایی بديل مناسب براي تقلب انتخاباتي است.

احمدضیا مسعود معاون پیشین ریاست جمهوری افغانستان بعد از سخنان جنرال دوستم معاون اول ریاست جمهوری این کشور گفته است:با سخنان امروز (پنجشنبه ۲۴دلو) جنرال دوستم در مورد پيامد هاي نتايج انتخابات ، در صورتيكه كمسيون انتخابات تيم دولت ساز را موفق اعلام كند كاملا موافق هستم.

آقای مسعود گفته است،همه اعضاي تيم ثبات و همگرايي به خصوص شوراي رهبري آماده گي كامل براي اعلام حكومت موازي را بايد داشته باشند چونکه هيچ مصلحتي در كشور بالاتر از مصلحت شفافيت انتخابات نيست.

آقای مسعود می افزاید،هر كسي يا گروهي اگر در پروسه انتخابات به مثابه يك امانت ملي خيانت كند و قدرت را از طريق تقلب به دست آورد ، براي ما قابل قبول نيست و در برابر آن با همه امكانات ايستاده گي خواهيم كرد.

آقای مسعود اضافه میکند،از همه اقوام شريف كشور و مردم مجاهد افغانستان تقاضا ميكنم تا در برابر تقلب و خيانت به مشاركت سياسي مردم اماده گی نشان دادن عكس العمل مقتضي باشند. هر گونه سهل انگاري ، عقب نشيني و بي تفاوتي در قبال اين مسله بزرگ ملي خيانت به دموكراسي و آينده هاي سياسي كشور است .

آقای مسعود تاکید میکند،موضعگيري جنرال دوستم در مورد انتخابات در راستاي منافع ملي و ثبات كشور است .

عبدالرشید دوستم؛ معاون نخست ریاست جمهوری هشدار می‌دهد که در صورت اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری بر اساس تقلب، تیم ثبات و همگرایی به حمایت او و به رهبری عبدالله عبدالله، حکومت موازی تشکیل خواهد داد.

آقای دوستم که امروز پنج‌شنبه، ۲۴ دلو در مراسمی در ولایت جوزجان، صحبت می‌کرد، گفت که بیش از این کش‌ مکش های انتخاباتی و تأخیر در اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری برای مردم افغانستان قابل قبول نیست.

احسان الله صدیقی
فرحت نیوز/کابل