940DE17A-67E5-4BD7-9538-0B602354ABEE

کمرنگ شدن خرید وفروش موتر در جمعه بازار لوگر

خرید وفروشی موتر ها در جمعه بازار لوگر نسبت به گذشته کمرنگ وحتی در حال سقوط مواجه شده است.

شماری از موتر فروشان در این ولایت ابراز نگرانی دارند ومی گویند، که سال به سال جمعه بازار لوگر روبه خراب شدن بوده و حتی در سال جاری امکان سقوط آن نیز می رود.

حاجی محمد داوود میلمه نمایند موتر فروشان این ولایت در صحبت به آژانس خبری فرحت می گوید، که در شرایط فعلی معاملات خرید وفروش ووضعیت در جمعه بازار این ولایت به درجه صفر رسیده و تا حدی که به سقوط مواجه است.

آقای مسلمه علت کمرنگ شدن و نبود بازار جمعه بازار در موتر فروشی های این ولایت نبود امنیت، بیکاری ، خراب شدن وضعیت اقتصادی خانواده ها عنوان میکند.

او می گوید، که در سال های قبل درهر جمعه در کل درحدود سه صد تا چهارصد لگ افغانی معاملات خرید وفروش صورت می گرفت،اما درحال حاضر حتی بیست الی سی لک افغان هم معاملات خرید وفروش موتر در جمعه بازار لوگر صورت نمیگیرد.

دراین حال سکندر یکی از موتر فروشان می گوید، که نسبت به چهار سال پیش در حدود ۸۰ فیصد در خرید وفروش موترفروشی های این ولایت کاهش آمده و کمرنگ شده است.

وی نبود بازار مناسب و بد تر شدن وضعیت بازار های موتر فروشی لوگر را در نبود امنیت، بیکاری وعدم اعلان نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۸ بیان میکند.

از سوی هم صدیق الله مسؤل یکی از موتر فروشی های جمعه بازار خراب شدن وضعیت موتر فروشی ها را یک مشکل جدی برای سرمایه داران و تاجران می خواند.

او می گوید، که تاجران وسرمایه داران بر اساس نبود امنیت خوب وحفظ جان ومال خود پول شان را از افغانستان بر داشته و به خارج از این کشور سرمایه گذاری می کنند، که این خود یک ضربه محکم به اقتصاد این کشور می باشد.

جمعه بازار لوگر یکی از بازار های معروف موتر فروشی ها در افغانستان به شمار می رود ، که مردم از ولایات مختلف برای معاملات خرید وفروش موتر نه تنها روزهای جمعه بل در روز های دیگر هفته نیز به این بازار مراجعه می کنند.

زبیرعباسی
فرحت نیوز/لوگر