725E10D5-2FDE-46FF-9F8E-D89BEE5BA19B

روند مسدود نمودند دستگاه های مرکز گرمی های غیر معیاری آغاز شد

منابع در وزارت داخله افغانستان از مسدود کردن دستگاههای مرکزگرمی چندین شهرک وهوتل های عروسی در شهر کابل خبر داده است.

وزارت امورداخله اینکشور شب هنگام در همکاری با اداره عالی ملی محیط زیست شهرداری کابل بخاطر جلوگیری از خرابی هوا با مسولین اداراتی که از اعلامیه قبلی این دو‌ اداره برای اصلاح دستگاه های مرکز گرمی شان توجه نکرده بودند برخورد قانونی نمودند.

خوشحال سادات معین امنیتی این وزارت شب هنگام به شهرک های گلبهارتاور،شهرک آریا،هوتل های ممتازمحل،خلیج وهوتل استقلال واقع در سرک عمومی میدان هوایی وچمن حضوری رفته با مسولان دیدن نموده ودستگاه های مرکزگرمی آن ها را مسدود کرده است.

وزارت داخله گفته است که این اقدام یک هفته بعد از آن صورت گرفته است که این وزارت قبلن با نشر اعلامیه یی از شهرک ها ودیگر مکان های که سیستم مرکز گرمی شان معیاری نبوده و برای اصلاح آن اقدام نکرده دستگاه های مرکز گرمی های شانرا مهر لاک کردند.

آقای سادات با تاکید به برخورد جدی وقانونی به مالکین جایدادهای که از سیستم مرکزگرمی های غیر معیاری استفاده میکنند هشدار داده گفت:با آنکه این ها اطلاع قبلی دارند اما توجه نکرده اند باید مسدود گردد و به پولیس مربوطه نیز هشدار داد تا مانع فعالیت های شوند که در آلوده گی هوا شهر کابل سهیم هستند.

این مقام ارشد امنیتی افزود که اگر پولیس خلاف پلان این وزارت حرکت کند واز همکاری در حفاظت از محیط زیست بخصوص مانع مسدود کردن دستگاه های دود زا نشوند مجازات و به دادستانی معرفی خواهد شد.

آقای سادات تاید میکند که تاکنون ۲۸ مکان که از سیستم مرکز گرمی غیر معیاری استفاده میکنند تثبیت گردیده و ‌بزودی مسدود میشود.

این اقدام بعد از مهلت یک هفته یی به مالکین جایداد ها که در آلوده‌گی هوا شهر‌کابل دخیل هستند صورت گرفته ومهلت نیز به پایان رسیده است.

سعدیه صدیقی
فرحت نیوز/کابل