2691F86F-7861-4155-8BA6-EE5BA2651106

ترکمنستان یک پایه ترانسفرمر 125 میگاوات را به مسولان بریشنا در هرات تحویل داد

به گزارش آژانس خبری فرحت،کشور ترکمنستان یک پایه ترانسفر ۱۲۵ میگاوات را امروز به مسولان ریاست بریشنا در بندر تورغوندی تحویل دادند.
این ترانسفرمرکه دو هفته قبل وعده کمک ان از سوی مقامات ترکمنستانی به مقامات محلی هرات داده شده بود امروز طی مراسم در بندر تورغوندی به مسولان بریشنا تحویل داده شد.
به گفته مسولان با نصب این ترانسفارمر در سب استیشن نور جهاد مشکلات پرچاوی برق در ولایت هرات حل و حتی به مناطقی از ولایت فراه نیز برق توزیع خواهد شد.
عبدالقیوم رحیمی والی هرات میگوید که با نسب این ترانسفرمر در سب استیشن نورجهاد مشکلات پرچاوی برق حل و به ولسوالی های دور دست هرات و مناطقی از ولایت فراه نیز برق توزیع خواهد شد.
در همین حال انجینیر ناصر احمدی مسول تخنیکی شرکت بریشنا ضمن استقبال از اهدای این ترانسفرمر از سوی کشور ترکمنستان، می افزاید که با نسب این ترانسفرمر در سب استیشن نور جهاد مشکلات پرچاوی برق در هرات برای ده سال اینده حل خواهد شد.
مسولان در حالی از حل طولانی مدت پرچوی برق سخن میزنند که در بسیاری از مناطق شهر هرات برق به گونه نوبتی به شهروندان توزیع می‌شوند و برخی از مناطق در طول شبانه روزی چندین ساعت از نعمت برق محروم هستند.

عبدالناصرارمل
فرحت نیوز/هرات