E9ACFE5E-BFA9-4797-B493-F5D6C499BCF7

انس حقانی،مالی خان وحافظ رشید به قطر رسید

منابع از سوی طالبان مسلح آزادی سه عضو مهم اینگروه را تاید میکند.

اعلامیه که ازسوی طالبان مسلح به نشر رسیده گفته است:انس حقانی،مالی خان وحافظ رشید سه عضو مهم اینگروه که از مدت پنج سال بدینسو در قید در زندان بگرام بسر می بردند روز گذشته (سه شنبه ۲۸ عقرب) به قطر رسیدند.

خبرنامه می افزاید،رهایی این سه تن در بدل رهایی دو استاد دانشگاه امریکایی و ده نفر نظامیان افغان صورت گرفته است.

درهمین حال ذبیح الله مجاهد سخنگوی اینگروه میگوید:رهایی انس،رشید ومالی را گام نیک میگیریم واین حسن نیت بر روند گفتگوهای صلح تاثیر مثبت خواهد داشت.

اما آقای مجاهد طرف گفتگو کننده صلح را مشخص نکرده است.

اقای مجاهد از امیر قطر، وزیر امور خارجه و دیگر مقام‌های این کشور قدردانی کرده و گفته که آنان در این روند تلاش و همکاری کرده اند.

دو استاد دانشگاه آمریکایی افغانستان، کیوین کینگ، استرالیایی و تیموتی ویکس، آمریکایی در سال ۲۰۱۶ در شهر کابل ربوده شدند و در بند گروه طالبان بودند.

دانشگاه آمریکایی افغانستان نیز با نشر اعلامیه‌ای از خبر رهایی دو استاد دانشگاه آمریکایی افغانستان ابراز خرسندی کرده و افزوده که آنان از هفتم آگوست سال ۲۰۱۶ تاکنون در اسارت بودند.

در همین حال عمران خان، نخست وزیر پاکستان نیز از رهایی دو استاد دانشگاه آمریکایی استقبال کرد و افزوده که از تمام طرف‌های که این کار را ممکن ساختند، قدردانی می‌کند.

او افزوده که به عنوان بخشی از جامعه جهانی کار می‌کند تا صلح به افغانستان آمده و رنجی را که مردم این کشور می‌برند، پایان یابد.

به گفته او پاکستان از روند آزادی این دو استاد حمایت کرده و برای رهایی آنان تسهیلات فراهم کرده است.

احسان الله صدیقی
فرحت نیوز/کابل