A4019F0A-AE00-41C2-B5F4-B29AC958E315

مقامات محلی لوگر ادعای موارد بد رفتاری جنسی در مکاتب را بدور از حقیقت می دانند

مقامات محلی لوگر ادعای داکتر موسی محمودی را که در روزنامه بریتانیایی گاردین درمورد بدرفتاری جنسی دانش آموزان برخی مکاتب این ولایت داشت را نادرست دانستند وآن را کاملاٌ رد میکنند.

محمد انورخان اسحاقزی والی لوگر به روز دوشنبه درنشست خبری در کنار رد گفته های داکتر موسی محمودی یکی از مسؤلان جامعه مدنی لوگر مبنی بر تحقیق ۵۵۰ قضیه آزار واذیت جنسی دانش آموزان در شش مکتب این ولایت گفت:از سه روز بدینسو یک هیات حقیقت یاب جهت تحقیق و بررسی برای روشن شدن این ادعا تعیین شده است.

افزون بر این اسحاقزی از داکتر موسی محمودی برای حل این موضوع خواست، که با اطمینان خاطر به لوگر آمده ودر کنار هیات حقیقت یاب وزارت معارف افغانستان موارد بد رفتاری دانش آموزان را برای مردم شرافت مند لوگر واضح سازد.

از جانب دیگر عبدالوکیل کلیوال ریس معارف این ولایت می گوید، گزارش های نشر شده مبنی بر آزار واذیت جنسی دانش آموزان مکاتب لوگر کاملاٌ بی اساس بوده وبه هیچ عنوان حقیقت نداشته است.

دراین حال سید قریب الله سادات عضو شورای ولایتی لوگر این قضیه را یک عمل غیر اخلاقی و دور از حقیقت دانسته گفت:آقای محمود مکلف است تا به مردم در برابر گفته هایش پاسخگو باشد.

از طرف دیگر مولوی میر سمیع الله راشد مسؤل انسجام و هماهنگی ریاست معارف لوگر به نماینده گی از علمای این ولایت این عمل را خلاف آموزه های دینی می خواند ومی گوید، که نشر همچو موارد برای یک جامعه اسلامی غیر قابل تحمل می باشد.

واکنش های مقامات ولایت لوگر در خالی اوج گرفته است،که چندی قبل روز نامه بریتانیایی گاردین به نقل از داکتر موسی محمودی فعال مدنی لوگر ۵۵۰ موارد بدرفتاری،آزار و اذیت جنسی دانش آموزان برخی مکاتب این ولایت را نشر کرد، که این گفته ها نه تنها حساسیت های باشنده گان لوگر را به همراه داشت بل نماینده گان مجلس نیز واکنش های جدی نشان داده و در این مورد از محمودی و روز نامه بریتانیایی گاردین خواهان وضاحت شده اند.

زبیر عباسی
فرحت نیوز/لوگر