E24EFAB3-16A4-4ED8-A675-0F47D143CB89

یک فرمانده ۳۰ نفری گروه طالبان با ۵ همراهش در لوگر کشته شد

منابع محلی در ولایت لوگر از کشته شدن یکی از فرماندهان مهم گروه طالبان مسلح خبر دادند.

این منبع که نمیخواهد نامی از وی در خبر گرفته شود به فرحت میگوید، قاری برهان یکی از فرماندهان گروه طالبان مسلح در ولایت لوگر‌بود که شام امروز جمعه (۳عقرب)در یک حمله هوایی با چند تن از افرادش کشته شده است.

قاری برهان یکی از خطرناک‌ترین فرماندهان گروه جنگی طالبان مسلح که رهبری ۳۰ نفر را در قریه زرغونشهر در مربوطات ولسوالی محمد آغه ولایت لوگر داشت بحساب میرفت.

این منبع از جزیات بیشتر در این مورد خود داری میکند.

این درحالیست که قطعات خاص ریاست عمومی امنیت ملی شب مورخ/۱۱بر۱۲/ ۴ سال روان عملیاتی را در قریه زرغون شهر ولسوالی محمد آغه ولایت لوگر راه اندازی نموده بودند و در این عملیات نیروهای قطعات خاص شش هدف از قبل تعیین شده را تعقیب می نمودند که یکی از این هدف ها قاری برهان نیز بود.

که سرانجام این هدف بی نتیجه ماند.

یک منبع موثق در وزارت داخله افغانستان کشته شدن قاری برهان را با ۵ محافظش به فرحت تاید میکند.

این منبع حکومتی علاوه میکند قاری برهان از قریه ی زرغونشهر توسط یک عراده موتر نوع سراچه بسوی بورگ در حرکت بود در مسیر راه هدف حمله هوایی قرار گرفته و با پنج محافظفش کشته شدند.

درهمین حال وزارت دفاع ملی افغانستان با نشر اعلامیه ی گفته است:قاری برهان یکی از فرماندهان خطرناک و کلیدی گروه حقانی در یک حمله هوایی در قریه زرغون شهر ولسوالی محمد آغه ولایت لوگر با چند تن از همراهان عرب و پاکستانی اش کشته شده است.

این اعلامیه می نویسید،قاری برهان طراح بزرگ‌ترین حملات انتحاری و تهاجمی چون حمله انتحاری چهارهی‌ صدارت مقابل شفاخانه جمهوریت در سال ۱۳۹۶ خورشیدی که در آن ۱۰۳ تن شهید و ۲۳۵ تن دیگر زخم گردید بود.

حمله ‌در یک بلند منزل در چهاراهی عبدالحق‌ در سال ۱۳۹۰ خورشیدی.

حمله موتر باربری بم گذاری شده در شاه شهید کابل در سال ۱۳۹۴ خورشیدی که ۴۰۰ نفر زخمی برجا گذاشته بود.

حمله بالای شهرک البرز،و ده ها حمله بزرگ و مرگبار تروریستی دیگر که صدها تن از افراد ملکی در نتیجه آن شهید و زخمی شدند، بود.

نامبرده مسوول کمیسیون نظامی طالبان در لوگر بود وى همچنان یکی از افراد بسیار قابل اعتماد به شبکه تروریستی حقانی بود که با شبکه القاعده در انجام فعالیت های تروریستی و نقل و انتقال افراد انتحاری در غزنی و لوگر همکاری نزدیک داشت.

طالبان مسلح تاکنون در این مورد چیزی نگفته است.