AC3ECFBC-1F65-4B19-A2BE-58AC4BEDAF18

هند دو فروند جنگنده Mi 35 به قوای هوایی افغانستان کمک کرد

مقامات در وزارت دفاع افغانستان میگوید:کشور هندوستان امروز سه شنبه (۲۳میزان) دو فروند جنگنده های نظامی mi 35 که از کشور بلاروس خریداری کرده است را به ارتش افغانستان کمک کرد.

مراسمیکه بخاطر اهدای این جنگنده ها در میدان هوایی نظامی کابل با حضورداشت سرپرست وزارت دفاع ملی، سفیران هند،بلاروس و تورنجنرال عبدالفهیم رامین پیلوت فرماندهی قول اردوی هوایی برگزار شد، “وینی کمار” سفیر هند در کابل این جنگندها را به گونه رسمی به اسدالله خالد سرپرست وزارت دفاع ملی سپرد.

روح الله احمدزی سخنگوی وزارت دفاع افغانستان میگوید،هند پیش از این، نیز دو فروند جنگنده Mi-35 دیگر را از بلاروس خریداری و به افغانستان کمک کرده بود که در مجموع این چهار فروند جنگنده به ارزش 20 میلیون دالر آمریکایی خریداری شده است.

اسدالله خالد سرپرست وزارت دفاع ملی از کمک و همکاری های کشورهای هند و بلاروس سپاسگزاری کرده تاکید کرد که نیروهای هوایی افغان روز به روز قوی تر و مسلکی تر شده روان هستند و کارایی شان در جنگ با تروریست ها بسیار بلند رفته است.

سرپرست وزارت دفاع ملی گفت که نیروهای افغان، از این جنگنده ها در مبارزه با تروریست ها و حفظ جان و مال مردم به گونه موثر کار خواهند گرفت.

محمدشاکر راسخ
فرحت نیوز/کابل