DED42B5B-7485-4C1E-BD88-08551572DD5E

نگرانی فرانسه از احتما اقدام نظامی ترکیه در شمال سوریه

یک منبع دیپلماتیک فرانسوی گزارش کرد که وزارت امور خارجه فرانسه روز پنج‌شنبه (۱۸میزان)و در پی حمله نظامی ترکیه به سوریه، سفیر انقره در پاریس را فرا خواند.

العربیه می نویسد، که سفیر ترکیه، صبح روز پنج‌شنبه به وزارت امور خارجه فرانسه فراخوانده شده تا درباره حملات کشورش به شمال سوریه توضیحاتی ارائه کند.

فرانسه حمله ترکیه به شمال سوریه را به شدت محکوم کرده و موضوع را به شورای امنیت ارجاع داد.

امیلی دو مونشالان، وزیر امور اروپایی فرانسه، دقایقی پس از آغاز عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه در روز چهارشنبه(۱۷میزان) که برابر است با ۹ اکتبر 2019 گفت که فرانسه این حمله را «به شدت» محکوم کرده و خواهان برگزاری نشست شورای امنیت است.

او در حضور کمیته روابط خارجی شورای ملی فرانسه گفت: «فرانسه، آلمان و بریتانیا در حال انجام آخرین هماهنگی‌ها درباره بیانیه مشترکی هستند که به روشنی کامل آنچه در حال رخ دادن است را به شدت محکوم کرده و خواهان برگزاری نشست شورای امنیت است.»

پیش از آن ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد که امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری این کشور از اقدامات نظامی احتمالی ترکیه در شمال سوریه به شدت نگران است.

دفتر ریاست‌جمهوری فرانسه گفت که مکرون شامگاه سه‌شنبه (۱۶ میزان) 8 اکتبر با الهام احمد، سخنگوی نیروهای سوریه دموکراتیک دیدار کرد تا همبستگی پاریس با نیروهای تحت رهبری کُردها در مبارزه با داعش را نشان دهد.

احسان الله صدیقی
فرحت نیوز