44E4A0EE-1364-408D-AD21-06B05769650A

آمار خودکشی در آمریکا رو به افزایش است

براساس نتایج پژوهشی جدید خودکشی در آمریکا به ویژه در مناطق روستایی این کشور رو به افزایش است.

به گزارش رسانه های غربی:در پژوهش منتشر شده در «شبکه باز جاما» (JAMA Network Open)، محققان دریافتند که آمار مرگ و میر با خودکشی در بین آمریکاییان ۲۵ تا ۶۴ ساله از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۶ افزایش داشته است که در مناطق روستایی نسبت به شهرهای بزرگ بیشتر هم بوده است.

۴۵۳ هزار و ۵۷۷ مورد خودکشی در بین سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۶ در بین آمریکاییان ۲۵ تا ۶۴ ساله گزارش شده است. سه سال آخر بالاترین آمار را نسبت به سال‌های قبلی دارند.

اکثر افرادیکه خودکشی کرده اند مردان بوده‌اند و این نوع مرگ بین افراد میان‌سال بیشتر از جوانان و افراد مسن بوده است.

اندیپندنت نوشته است،این پژوهش بر پایه آمار و ارقام «نظام ملی آمار ضروری» است که بانک اطلاعاتی شامل اطلاعات مختلفی درباره مرگ‌های حاصل از خودکشی، از جمله سال مرگ، جنسیت، سن، و محل سکونت فرد است. پژوهش همچنین از اطلاعات و آمارهای سرشماری ایالات متحده، نظرسنجی جامعه آمریکایی، الگوهای تجاری نواحی، پرونده‌های منابع بهداشتی مناطق، و نظام طبقه‌بندی صنعت آمریکای شمالی استفاده کرده است.

دنیلا استیل‌اسمیت، نویسنده اصلی پژوهش گفت فقر، درآمد پایین، و عدم شغل مناسب در میان عواملی است که باعث رشد آمار خودکشی شده است. او همچنین خاطرنشان کرد، این عوامل در مناطق روستایی وضعیت «واقعا بدی» دارد. سطوح بالای فروپاشی روابط اجتماعی و درصد بالای سکونت سربازان بازنشسته در مناطق روستایی نیز از دیگر عوامل دخیل در این ماجرا هستند.

در تمام مناطق به جز دورافتاده‌ترین نواحی، وجود فروشگاه‌های تفنگ در منطقه نیز در ارتباط با افزایش این نرخ دیده شد. در سال ۲۰۱۷، از هر ده مرگ اتفاق افتاده با تفنگ در ایالات متحده، شش مورد خودکشی بوده است.

محققان در نتیجه‌گیری خود نوشته‌اند: «این پژوهش به این نتیجه رسیده است که خودکشی در سراسر کشور و با سرعت زیاد در مناطق روستایی افزایش داشته است که ممکن است به خاطر آسیب‌پذیری و حساسیت بیشتر این مناطق نسبت به کم‌شدن روابط اجتماعی در آنها در مقایسه با شهرهای بزرگ باشد».

بهبود روابط اجتماعی، فرصت‌های مدنی، بیمه‌های پزشکی، و همچنین محدود کردن دسترسی به سلاح‌های مرگبار ممکن است به کاهش این آمار در هر دوی مناطق شهری و روستایی کمک کند».

این مطلب برگدانیده شده از رسانه های غربی هییت رهبری آژانس خبری فرحت در این مورد نظر خاص نداشته است.