386980AA-5AB8-4808-9A30-287CA1F4F246

ارگ:قضیه لت وکوب وزیرحج افغانستان توسط ملاتره خیل را دادستانی بررسی میکند

به گزارش آژانس خبری فرحت،محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان بعد از ظهر امروز یکشنبه (۱۷سنبله) با مولوی عبدالحکیم منیب سرپرست وزارت ارشاد، حج و اوقاف دیدار کرد.

در این دیدار، عبدالحکیم منیب جریان حملۀ فزیکی و اهانت علیه خودش از سوی ملا تره خیل و برادران وی را در روز جمعه گذشته در مسجد ارگ ریاست جمهوری به رئیس جمهور غنی بازگو کرد و رسماً طی درخواستی خواهان پیگیری این حادثه گردیداست.

خبرنامه که ازسوی ارگ منتشر شده آمده است که درخواست آقای منیب بنابر هدایت رئیس جمهور، رسماً به دادستانی کل طی مکتوب فرستاده و تاکید شده که این اداره به صراحت مادۀ ۱۳۴ قانون اساسی اجراات خویش را در این زمینه عملی سازد.

ماده ۱۳۴ قانون اساسی در این خصوص چنین صراحت دارد:كـــشـــــــف جـــرایم، توســـط پـــولیس و تــحـقـیــــق جـــرایــــــم و اقــــامــــــۀ دعـــوا عـــلـیــــــه متـهــــــم در مـحـكــمـــــــه، از طـــــرف دادستانی مطــابق بــه احكـــام قانون صورت میگیرد.
دادستانی جـــــزء قـــــوۀ اجرائیـــــه و در اجــراآت خـــود مســتقل مــی باشد.
تــشـكـیــــــــل، صـــــــلاحیت و طــــــــــرز فــعــالـــــیت دادستانی تـــوســــــط قــانون تنظیم میگردد.
كشـــــف و تحقیـــــق جـــــرایم وظیفـــــوی منســــوبین قــــوای مســــلح، پــــولیس و
مــوظفین امنیــت ملــی، توســط قــانوش.

همچنان در این مکتوب از وزارت امور داخله تقاضا شده است که در مدت یک هفته ضمن رسیدگی به ادعاهای مولوی عبدالحکیم منیب، حوزۀ مربوطه پولیس را مورد بررسی همه جانبه قرار داده و در صورت اثبات ادعاهای متذکره، در تغییر و جابجایی کادری و مسلکی در حوزه یادشده اقدام نماید.

نصرت رحیمی سخنگوی وزارت داخله افغانستان به فرحت از آغاز بررسی های این وزارت در خصوص قضیه متذکره از بررسی جدی خبر میدهد.

این درحالیست که وزارت ارشاد، حج و اوقاف افغانستان با نشر خبرنامه‌ای اعلام کرده که عبدالحکیم منیب، سرپرست این وزارت روز جمعه گذشته (۱۵ سنبله) در مسجد ارگ ریاست جمهوری اینکشور توسط ملاتره خیل محمدی،عضو پیشین مجلس نمایندگان و اقارب او مورد حمله فیزیکی قرار گرفته است.

دراین خبرنامه آمده سرپرست وزیر حج و اوقاف افغانستان روز گذشته بعد از ادای نماز جمعه از سوی ملا تره خیل و شماری از افراد نزدیک به او مورد تحقیر، توهین و حمله فزیکی قرار گرفته است.