CACCC32B-F878-4825-8045-DB460499AF4A

حکمتیار در بغلان با طالبان عکس یادگاری گرفت

به گزارش آژانس خبری فرحت،گلبدین حکمتیار،رهبر حزب اسلامی روز گذشته به دو ولایت شمالی درحالی سفر کرده است که درگیری های شدید بین نیروهای دولتی وطالبان مسلح دراین دو ولایت به شدت ادامه داشته ووی با طالبان مسلح عکس یادگاری گرفته است.

این تصویر آقای حکمتیار در حالی در رسانه های اجتماعی دست بدست میشود که از چندی بدینسو طالبان مسلح حملات گسترده ی تهاجمی شانرا بالای ولایات بغلان وکندز آغاز ودرگیری های شدید در این دو ولایت ادامه دارد.

به قول باشنده گان ولایت بغلان در رسانه های اجتماعی،آقای حکمتیار روز گذشته به ولایت کندز رفته واز آنجا با وجود تهدیدات بلند امنیتی در شاهراه کابل – کندز به راحتی از چندین ایست باز رسی طالبان گذشته وخودش را به فابریکه قند ولایت بغلان رسانیده وبا طالبان مسلح عکس یادگاری گرفته است.

این درحالیست که گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی افغانستان بعد از 17 سال جنگ و مخالفت با حکومت مرکزی افغانستان و پذیرفتن مسئولیت چندین حمله انتحاری با آمدن حکومت وحدت ملی به پروسه صلح پیوست و حکومت وحدت ملی با قبول کردن چندین خواسته‌های نوشته شده و نانوشته برایش در کابل خانه داد و مصارف ماهانه حکمتیار را نیز پذیرفت.

بعد از مدتی خاموشی حکمتیار حملات انتحاری را استشهادی خواند و گفت ما از این کار حمایت می‌کنیم و حمایت یک کسی از انتحاری که زیر ریش حکومت مرکزی زندگی می‌کند واقعن سوال برانگیز است؛ این در حالیست که در طول هفده سال هزاران تن از افغانستانی‌ها در حملات انتحاری کشته و زخمی شدند.

به قول آقای حکمتیار در بسته پیشنهادی خود به ارگ ریاست جمهوری افغانستان در پیوند به پروسه صلح گفت که یکی از خواسته‌های ما ایجاد مناطق امن برای زندگی به طالبان و فامیل‌های شان است که این سبب شد واکنش‌های زیاد را ایجاد کند و حتی بعضی از آگاهان گفتند که گلبدین می‌خواهد معاعده گندمک ثانی را امضا کند.
آقای حکمتیار یکی از نامزدان کرسی ریاست جمهوری سال آینده در افغانستان نیز است.