E959C21F-21B8-4726-953D-59091DE86888

ملا اختر‌ولسوال نام نهاد طالبان برای ولسوالی جلگه بغلان کشته شد

منابع امنیتی در بغلان میگویند که طالبان مسلح نیمه های شب گذشته بالای پوسته های نیروهای امنیتی در اطراف ولسوالی جلگه این ولایت حمله کردند.
جاوید بشارت به فرحت میگوید،ملااخترمنصور‌ولسوال نام نهاد طالبان مسلح برای ولسوالی جلگه که رهبری حمله شب گذشته بالای این ولسوالی را نیز برعهده داشت با چهار تن از زیر دستانش کشته شدند.

ولسوالی جلگه (خوجه هجران) یکی از ولسوالی های نو تاسیس چهارده گانه ولایت بغلان میباشد.
این ولسوالی درسال 1372تاسیس گردیده وفاقد هر نوع امکانات زنده گی از قبیل نبود بازار،ارتبات مخابراتی مرکز ولسوالی، نبود برق و نبود سرک های مطمین.
مرکز ولسوالی جلگه با مرکز ولایت بغلان بیشتر از یکصد کیلومتر فاصله دارد ومساحت این ولسوالی به طور تخمین 750 کیلومتر بوده و دارای بیشتر از 40000هزار نفر نفوس میباشد.
جلگه دارای 40 شورای انکشافی بوده و مردم آن اکثراً به زبان دری صحبت میکنند و ازین جمله صرف دوهزار نفر آن به زبان ازبکی تکلم میکند وبیشتر از پنجصد نفر ملیت گجر بوده ودر این ولسوالی سکونت دارند. اشتغال مردم آن قسمتی زمین داری زراعت ،باغداری و مالداری میباشد. مردم آن از نعمت سواد به شکل کامل برخوردار نیستند بلکه اکثر آنها از بیسوادی رنج میبرند. این ولسوالی دارای 15 باب مکتب بوده از جمله 6باب آن لیسه ، 7 باب آن متوسطه ،یک باب آن ابتداییه ویک باب دیگر نیز دارالحفاظ میباشد. از این جمله 6 باب مکتب آن دارای تعمیر بوده باقیمانده آن در فضای باز به سرمیبرند.