F095C0B9-970B-4D87-83A2-C8884118FD93

دوتن از اعضای شبکه حقانی قبل از حمله بالای ارگ بازداشت شد

به گزارش آژانس خبری فرحت،ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان امروز دوشنبه (۲۸ اسد) از گرفتاری دوتن ازاعضای شبکه حقانی در کابل خبر میدهد.
خبرنامه که از‌سوی‌ریاست عمومی امنیت ملی منتشر شده آمده است،ساعت 9:00 صبح امروز نیروهای قطعات خاص این ریاست در یک عملیات هدفمند، دو تن اعضای شبکه تروریستی حقانی را حین شلیک راکت بالای مراسم گلگزاری در وزارت دفاع ملی بازداشت کرده است.
این حالیست که محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان قبل از ظهر امروز به منظور گرامی‌داشت از صدمین سال‌روز استرداد استقلال کشور در پای منار استقلال در محوطۀ وزارت دفاع ملی، اکلیل گل گذاشت.
رئیس جمهوردر این مراسم در حالی‌که از سوی اسدالله خالد سرپرست وزارت دفاع ملی همراهی می گردید و سربازان ارتش ملی در صفوف منظم به رسم احترام با بیرق های سه رنگ کشور ایستاده بودند و سرود ملی توسط تیم باندو نواخته می‌شد، بخاطر گرامیداشت و ارج‌گذاری به قهرمانان، شهدا و غازیان معرکهء استقلال کشور به ویژه اعلیحضرت غازی امان الله خان بانی استقلال افغانستان در پای منار استقلال، اکلیل گل گذاشت.
خبرنامه می افزاید،براساس عملیات های از قبل پلان شده و به ادامه روند تصفیه و تلاشی در سطح شهر کابل نیروهای قطعات خاص ریاست عمومی امنیت ملی، جمشید مشهور به «صابر» و رحمت الله اعضای گروه تروریستی مولوی احمد مربوط به شبکه حقانی را که قصد حملات راکتی از مربوطات حوزه ۱۶ امنیتی پولیس درساحه قلعه زمانخان بالای ارگ ریاست جمهوری و وزارت دفاع ملی را غرض مختل شاختن مراسم صدمین سالگرد استرداد و استقلال کشور داشتند، قبل از انجام حمله بازداشت شدند.
درقسمت از‌خبرنامه آمده است که از نزد بازداشت شده گان سلاح و مهمات ذیل:
– یک پایه هاوان وسط با 16 فیر مرمی آن
– 45 کیلو گرام مواد انفجاری
– 12 حلقه ماین مقناطیسی
– 10 تخته ساچمه واسکتی
– یک میل کلاشینکوف معه 8 عد شاژور
– 7 عدد ریموت کنترول و تخت آن
– دو سیت تیلفون عیار شده به سیستم انفجاری
– مقداری وسایل ساخت و ساز واسکت های انتحاری و ماین های مقناطیسی بدست آمده است.
طالبان مسلح تاکنون در این مورد ابراز نظر‌نکرده است.
اما طالبان مسلح دریک خبرنامه ی صبح امروز تجلیل از استقلال افغانستان را در موجودیت نیروهای خارجی در این کشور یک عمل نمایشی خوانده اند.