365666B5-0E55-4E9F-B183-D8A3E4B201AA

یونما در رابطه به حمله شب گذشته در کابل واکنش نشان داد

به گزارش آژانس خبری فرحت،هیئت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) حمله شب گذشته در کابل را محکوم کرده است.
یونمادرحالی واکنش نشان میدهد که شامگاه روز گذشته یکتن انتحار کننده مواد منفجره ای را که در بدنش کار گزاری کرده بود در سالون عروسی شهر دبی در غرب کابل در مربوطات حوزه ششم امنیتی پولیس منفجر نموده که در نتیجه آن ۶۳ تن کشته بیشتر از ۱۸۴ تن از افراد ملکی بشمول کودکان وزنان زخم برداشته اند.
خبرنامه ی که ازسوی دفتر سازمان ملل منتشر شده آمده است که تیم حقوق بشر یوناما در حال بررسی این حادثه و تلاش برای اثبات حقایق است.
تدامیچی یاماموتو، نماینده خاص سرمنشی سازمان ملل متحد در افغانستان گفته است”حمله که عمدا غیرنظامیان را هدف قرار میدهد یک جنایت و عمیقا نگران کننده است، زیرا این فقط یک عملکرد بزدلانه از سوی دشمن محسوب میگردد.
وی می افزاید من چنین حملات عمدی بر غیرنظامیان که به هدف گسترش ترس و وحشت در بین مردم رنجدیده انجام میشود را محکوم می کنم.”
تالار عروسی که این حمله در آن رخ داده است در قسمت غربی شهرکابل موقعیت دارد، که بیشتر در آن اقلیت شیعه افغانستان سکونت دارند. یوناما چندین حمله قبلی را نیز ثبت کرده که عمداً علیه این مردم رخ داده است.
تدامیچی یاماموتو که در حال حاضر ریس یوناما نیز در افغانستان است گفته است ” چنین حملات خصمانه نشان می دهد که اقدامات محافظتی کنونی باید تقویت گردد و کسانی که چنین حمله هایی را ترتیب و سازماندهی مینمایند باید محاکمه شوند.
سازمان ملل متحد در همبستگی با مردم افغانستان ایستاده است و متعهد به یک روند صلح با رهبری افغان ها است که جنگ را خاتمه خواهند داد.
ملل متحد مراتب تسلیت خویش را به خانواده کسانی که کشته شده اند ابراز می دارد و برای زخمی های این رویداد صحتمندی عاجل آرزو دارد.