69C58E21-9E79-4D7F-9A56-937191831757

ادعای طالبان مبنی بر رهایی ۷۶ تن از نیروهای امنیتی تکذیب شد

به گزارش آژانس خبری فرحت،وزارت داخله افغانستان امروز دوشنبه (۲۲اسد)ادعای طالبان مسلح را مبنی آزادی تعدادی از نیروهای امنیتی که در بند انگروه هستند را رد کرده است.
طالبان مسلح با نشر اعلامیه ادعا کردند که ۷۶ تن از نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان را به مناسبت فرا رسیدن عید سعید اضحی، که در زندانهای انان بودندآزاد کرده اند .
گروه طالبان مسلح در اعلامیه گفته اند که ۷۶ تن از نیروهای امنیتی افغان که در چند ولایت نزد جنگجویان این گروه اسیر بودند به مناسبت فرا رسیدن عید سیعد قربان، به اساس فرمان رهبر اینگروه از ولایت های ارزگان، کندز، خوست و سرپل از زندان های تحت اثر اینگروه ازاد و به خانواده های شان فرستاده شدند.
اما نصرت رحیمی‌سخنگوی‌وزارت داخله افغانستان میگوید، رهبری این وزارت بعداز تحقیقات و براساس معلومات که از ولایات مختلف کشور جمع آروی کرده است، دریافته که تا اکنون هیچ زندانی نیروهای امنیتی و دفاعی طی چند روز گذشته از بند طالبان آزاد نگردیده است.
نشر این اعلامیه گروه طالبان جنبه تبلیغاتی داشته و تا اکنون هیچ یک از نیروهای امنیتی و دفاعی افغان در این ولایات و سایر ولایات کشور توسط طالبان آزاد نگردیده است.