38C24F85-74BE-4EDD-BD48-EAF094D5C580

سوشما سواراج وزیر خارجه پیشین هند درگذشت

سوشما سواراج وزیر خارجه پیشین هند، یکی از رهبران حزب بی جی پی و سیاستمدار فعال به سن شصت و هفت سالگی در اثر حمله قلبی درگذشت.

نارندرا مودی نخست وزیر هند پس دریافت خبر مرگ او گفت: “هند بخاطر درگذشت یکی از رهبران مهم اش که زندگی خود را برای خدمت به مردم و به ویژه فقرا وقف کرده بود و منبع الهام برای میلیون ها انسان بود، در ماتم نشسته است.”

سوشما سواراج که دو سال قبل وزیر خارجه هند بود، در سخنرانی اش در اجلاس ملل متحد؛ پاکستان را “ترور-ستان” خواند و گفت: ” یک کشوری که بزرگترین صادر کنندۀ ویرانی، مرگ و عملکردهای غیر انسانی است، با اتخاذ سیاست دو رویی، اکنون در بارۀ ارزش های بشری از این تربیون صحبت می کند.”

او از تربیون سازمان ملل متحد گفته بود: “من می خواهم از سیاستمداران پاکستان یک سوال کنم و آن این که چه فکر می کنید، با وجودیکه کشورهای هند و پاکستان یکی پی دیگر استقلال شان را بدست آوردند، اکنون هند به یک ابر قدرت در عرصه تکنالوژی معلوماتی مبدل شده است و پاکستان به یک فابریکۀ بزرگ صدور تروریسم. پاکستان چه چیزی را برای جهان ارائه می کند؟، در حالیکه مردم آن کشور از تروریسم مجزا اند، ما دانشمندان، داکتران و انجنیران تولید می کنیم، شما چه تولید کرده اید؟ شما تروریستان را تولید نموده اید.”

ایوبی