AACF043E-74BD-4824-92FA-9158F6E0F626

یک مخفیگاه بزرگ طالبان در غزنی از بین برده شد

به گزارش آژانس خبری فرحت،صبح امروز دوشنبه (۱۴ اسد) مسولان محلی در ولایت غزنی از کشته شدن ۹ تن طالب واز بین بردن یک مخفیگاه مهمان این گروه در این ولایت خبر می‌دهند۰

در همین حال ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان ادعا میکنند که نیروهای هوایی حمایت قاطع در قریه ادریس ولسوالی گیرو بالای افراد ملکی بمباردمان کرده که در نتیجه آن ۴ فرد ملکی شامل یک کودک ویک ملا امام مسجد کشته شدند.
عارف نوری سخنگوی والی این ولایت به فرحت گفته های طالبان را رد کرده میگوید،روز گذشته طی یک عملیات هوایی در قریه پناه مربوط به ولسوالی گیرو که سه تن از طالبان مسلح از افراد ملا اسمعیل یکی از اعضای برجسته هییت رهبری شورای کویته پاکستان است دریک باغ نشسته بودند طبق یک پلان اوپراتیفی هدف قرار گرفته و کشته شدند که در این حمله به افراد ملکی آسیب نرسیده است.
آقای نوری می افزاید،دریک درگیری طالبان مسلح با نیروهای امنیتی در قریه جات جوری واتل ولسوالی آب بند ۶ تن دیگر از جنگجویان گروه طالبان کشته شدند.
به گفته آقای نوری يک مخفيگاه بزرگ مواد انفجارى که شامل 100 حلقه ماين، 1 ميل ﺯيکويک، 1 ميل دهشکه و 2 ضرب توپ 82 ملى مترى گروه طالبان نیز در قریه نوده ولسوالى ده يک اﺯ بين برده شده است.
او همچنان می افزاید که در دو ولسوالی این ولایت ۱۳ حلقه ماین که از سوی طالبان مسلح کارگزاری شده بودکشف وازبین برده شده است.

ولسوالی گیرو، منطقه ناامن غزنی است که هم مرز با ولایت پکتیا می باشد و از سال گذشته بدینسو مرکز این ولسوالی در تصرف گروه طالبان قرار دارد.