CF4B6E4E-9E09-48B8-9325-10695A57C026

حمزه بن لادن پسر رهبر کشته شده القاعده کشته شد

به گزارش آژانس خبری فرحت،رسانه های غربی ازقول یک مقام بلند پایه ی آمریكایی روز چهارشنبه نوشته است،آمریكا معتقد است كه حمزه بن لادن ، فرزند رهبر كشته شده القاعده و اسامه بن لادن که خود یك چهره برجسته در این گروه شبه نظامی بود، درمکان نامعلومی کشته شده است.
مقامات امریکایی رسما تا کنون در این خصوص ابراز نظر نکرده است.
مکان دقیق ‌وچگونگی کشته شدن حمزه بن لادن نیز مشخص نیست.
این درحالیست که چندی قبل وزارت خارجه آمریکا به اطلاع دهنده که به دستگیری «حمزه بن لادن»، پسر «اسامه بن لادن»، رهبر گروه تروریستی القاعده منجر شود، ۱ میلیون دالر جایزه تعیین کرده است.
به گزارش فارس، آمریکا دو سال پیش به طور رسمی نام «حمزه بن لادن» را در فهرست سیاه تروریستی قرار داده و او را تهدیدی برای امنیت داخلی این کشور معرفی کرده است.
در یک بیانیه وزارت خارجه آمریکا اشاره شده حمزه بن لادن از ماه حوت ۲۰۱۵ با انتشار پیام‌های صوتی و تصویری در اینترنت از طرفدارانش خواسته که به تلافی قتل پدرش توسط نیروهای آمریکایی در سال ۲۰۱۱، اقدام به حمله به آمریکا و متحدانش کنند.
اسامه بن‌لادن یکی از اعضای خانواده ثروتمند بن‌لادن در عربستان سعودی بنیان‌گذار و رهبر شبکه تروریستی القاعده بود. او ۲ می ۲۰۱۱ در سکونت‌گاهش در ایبت ‌آباد پاکستان توسط نیروهای آمریکایی کشته شد.
دولت آمریکا گروه تروریستی القاعده را به طرح‌ریزی حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ متهم کرد. در این روز، ۴ هواپیمای مسافربری توسط ۱۹ عضو القاعده ربوده شده و برای حمله به برج‌های تجارت جهانی و ساختمان پنتاگون مورد استفاده قرار گرفتند.