A82F754F-19B1-401B-B800-034B34E4867F

معارف لوگر به ارزش ۱۳.۱ میلیون افغانی ۲۰ باب مکتب را ترمیم می کنند

به گزارش آژانس خبری فرحت،مسؤلین معارف ولایت لوگر از ترمیم ۲۰ باب مکتب به ارزش ۱۳.۱ میلیون افغانی دراین ولایت خبر می دهند.
عبدالوکیل کلیوال ریس معارف لوگر به روز چهار شنبه ۹ اسد  به آژانس خبری فرحت گفت:این ۲۰ باب مکتب دخترانه وپسرانه، به شمول مرکز در ولسوالی های محمد آغه ، چرخ ، خوشی و ازره از بودجه وزرات معارف افغانستان ترمیم وساخت وساز می شود.

کلیوال می افزاید، که درمیان این ۲۰ باب مکتب ۷ باب آن در مرکزشهر پل علم،۳ باب در ولسوالی محمد آغه، ۵ باب در بره کی برک،۲باب در ولسوالی خوشی و۲ باب دیگر آن در ولسوالی ازره این ولایت درآینده نزدیک ترمیم خواهد شد.

درعین حال بگفته کلیوال، طبق احصایه سال گذشته این ریاست ۱۱۶ باب مکتب که دراین ولایت تعمیر نداشته است،ضمن ترمیم کاری این ۲۰ باب مکاتب بودجه اعمارتعمیر ۱۰۰ باب مکتب دیگر را درسال جاری نیز منظور کرده اند.

نفیسه بها آمر لیسه نسوان بی بی آمنۀ مرکز این ولایت به فرحت از این اقدام ریاست معارف لوگر ابراز خورسندی کرده گفت،در میان این ۲۰ باب مکتب ترمیم کلکین، دروازه ، رنگ دیوار ها وکانتینرهای لیسه نسوان بی بی آمنه  نیز شامل می باشد.

بها می افزاید، که فضای نامناسب محیطی بالای اذهان شاگردان تاثیر منفی داشته؛ ذهن شان را مغشوش می کند و افسردگی باعث می شود تا جوانان ونو جوان از تعلیم وتحصیل بدور بمانند.
همچنین وی می گوید، که حالا با ترمیم چند بخش لیسه یاد شده محیط درسی برای شاگردان مناسب تر می شود وشاگردان نسبت به گذشته با ذهن آرام به دروس شان ادامه می دهند.
درهمین حال بگفته مسؤلان معارف این ولایت با ترمیم کاری این ۲۰ باب مکتب در مرکز وولسوالی های این ولایت به شمول ۵ هزار دختر مشکل ۳۰ هزار شاگرد دیگر نیزحل می گردد.

قابل به ذکر است ، که در سال گذشته نیز ۲۱ باب مکتب ازسوی وزارت معارف افغانستان در لوگر ترمیم و باز سازی شده  بوده.