CAAE3CA4-3D92-4267-9218-2BBDCEC9522C

درعملیات هوایی نیروهای افغان ۶۰ طالب کشته وزخمی شدند

به گزارش آژانس خبری فرحت،در نتیجه عملیات هوایی نیروهای افغان در منطقه لاله ولسوالی چرخ ولایت لوگر به شمول اتباع خاجی ۱۶ طالب مسلح کشته شدند.

دیدار لونگ سخنگوی والی لوگر به فرحت می گوید:نیمه های شب گذشته در نتیجه عملیات هوایی نیروهای قطعات خاص ارتش افغان در منطقه لاله ولسوالی چرخ این ولایت به شمول چیچینی ها ۱۶ تن از جنگجویان گروه طالبان کشته شدند.

طبق یک خبر دیگر مسؤلین لوای چهارم ارتش ملی در لوگر از عملیات هوایی وزمینی نیروهای افغان در ساحه چوتری وخروټ ولسوالی خروار این ولایت خبر می دهند.
احمد شکیل تسل مسؤل مطبوعاتی لوای چهارم ارتش ملی در لوگر به فرحت می گوید، درنتیجه این عملیات ۴۵ طالب مسلح کشته و۱۵ تن دیگر این گروه زخمی شده اند.

او می افزاید، که در نتیجه این عملیات یک سرباز نیروهای امنیتی افغان نیز کشته و۸ تن دیگر آنان زخم برداشته اند.

بگفته تسل، این عملیات در حالی صورت می گیرد، که طالبان مسلح شب گذشته در ساحه یاد شده بالای پوسته های نیروهای افغان حملات تهاجمی شانرا آغاز کردند که این حملات آنان از سوی نیروهای افغان به عقب زده شد.
تا تهیه این خبر طالبان مسلح در مورد حملات وتلفات خود ونیروهای امنیتی افغان ابراز نظر نکرده اند.
این در حالیست که طالبان روز گذشته بالای پوسته های پل متانی ، کجی و قلعه شکر مربوط مرکز این ولایت حملات تهاجمی نیز کرده اند، که در نتیجه آن به شمول افراد ملکی وپولیس به طالبان مسلح هم تلفات وارد شده بوده.

 

زبیرعباسی فرحت نیوز

لوگر