B7B72598-0E7E-4058-B624-C15671692A81

یک شفاخانه ۳۰۰ بستر در لوگر به بهره برداری سپرده شد

به گزارش آژانس خبری فرحت،روزگذشته مقامات محلی ولایت لوگر در هماهنگی مقامات وزارت صحت عامه ی افغانستان یک شفاخانه ۳۰۰ بستر را بعد از ده سال انتظار افتتاح کرد.

فیروز الدین فیروز وزیر صحت افغانستان با مقامات محلی‌این ولایت وبا حضور داشت یکی از مشاورین پارلمانی پاکستان با قطع نوار شفاخانه ۳۰۰ بستر را تحت نام نایب امین الله خان که کار ساخت وساز آن ده سال قبل به کمک مالی کشور پاکستان درلوگر آغاز شده بود بروز چهارشنبه (۲اسد) افتتاح وبه بهره برداری سپرده شد.

DD03FCA1-A4EF-4113-9AB8-8B625D50C2D4

کارساخت شفاخانه یاد شده در سال ۱۳۸۷ در دو منزل به ارزش ۱۹ میلیون دالرآمریکایی به کمک مالی کشور پاکستان در حدود ۲۰ جریب زمین در ساحه کنجک مرکز شهر پل علم آغاز وتحت نظارت وزارت صحت عامه افغانستان بطور پخته واساسی ساخته شده است.

فیروزالدین فیروز وزیر صحت عامه افغانستان درجریان بهره برداری شفاخانه نام برده درصحبت به فرحت گفت، که این شفاخانه به سطح زون ساخته شده وپس ازاین مشکلات مردم دربخش صحت کم شده ویک سهولت بزرگی را برای شان ایجاد خواهد کرد.

ADE39087-B56F-4F63-86CC-C2F88F804571

 

مسولان صحت در این ولایت نیز با خوشبینی از افتتاح این پروژه میگویند،با گشایش شفاخانۀ ۳۰۰ بستر زمینۀ درمان بهتر خدمات صحی به شیوه مدرن تری برای بیماران این ولایت وولایات همجوار لوگر خواهد می باشد.

از سوی دیگر شهریار افریدی مشاور در امور پارلمانی پاکستان در جریان بهربرداری این شفاخانه درصحبت هایش از روابط خوب افغانستان وپاکستان صحبت کرده گفت، در هیچ صورت بین افغانستان وپاکستان نفرت وجود نداشته ونه خواهد داشت مردم پاکستان وافغانستان مسلمان اند ومانند برادران مسلمان وهمسایه های نیک با هم روابط خواهند داشت.

قابل ذکر است که شفاخانۀ نایب امین‌الله خان یکی پروژه‌های بزرگ انکشافی صحی در افغانستان است که در یک دهۀ اخیر از سوی پاکستان تمویل شده وبه بهره برداری سپرده شده است.
زبیرعباسی فرحت نیوز- لوگر